مدیر ارتباطات شرکت بهره‌برداری مترو تهران در مورد ازدحام جمعیت در ایستگاه‌های مترو و تأخیر قطارهای خط یک، گفت: در مدت چند روز اخیر به علت گرانی بنزین، تعداد مسافران مترو رو به افزایش است.

ازدحام در مترو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهرنوشت، محسن محمدیان، مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه شلوغی امروز چهارشنبه ۲۰ آذر ماه مترو را ناشی از افزایش قیمت بنزین دانست و گفت: ازدحام اولیه در ساعت ابتدایی پیک در ایستگاه دروازه دولت رخ داد که همین موجب تأخیر قطارهای خط یک در ایستگاه‌ها شد.

محمدیان در مورد ازدحام جمعیت در ایستگاه‌های مترو و تأخیر قطارهای خط یک، توضیح داد: در مدت چند روز اخیر به علت گرانی بنزین، تعداد مسافران مترو رو به افزایش است.

وی تصریح کرد: ازدحام اولیه در ساعت ابتدایی پیک در ایستگاه دروازه دولت رخ داد. در ضمن ایستگاه دروازه دولت یک ایستگاه تقاطعی با خط ۴ است که هر دو این خط جزو خطوط پرمسافر ما به‌شمار می‌روند. با توجه به افزایش قیمت بنزین این افزایش مسافران مترو طبیعی است و موجب می‌شود که ترافیک در خیابان‌های شهر تهران کاهش پیدا کند.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با اعلام اینکه از صبح امروز تاکنون هیچ نقص فنی، حادثه و تأخیری در سرویس‌دهی قطارهای مترو به خصوص در خطوط یک و چهار رخ نداده است، گفت: در حال حاضر سرویس‌دهی در خطوط به صورت عادی در جریان است.

بر طبق این گزارش، احسان جاهد مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران نیز با بیان اینکه برای سنجش وضعیت ترافیک شهر چند شاخص اصلی وجود دارد، توضیح داد: سطح سرویس بزرگراه‌ها، سطح سرویس معابر، طول معابر با سطوح سرویس E و F، متوسط سرعت معابر و زمان سفر از جمله شاخص‌های تعیین وضعیت ترافیکی هستند. سطح سرویس معابر یک معیار کیفی از احساس کاربران معابر اعم از رانندگان، راکبان، عابران و … نسبت به شرایط، راحتی و کیفیت عبور و مرور در معابر گوناگون است.

وی افزود: کاربران معابر بر اساس سرعت حرکت، زمان سفر، آزادی حرکات، تداخل با دیگر کاربران، راحتی و آسایش خود کیفیت معبر را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. به این منظور در علم مهندسی ترافیک این ارزیابی کیفی به شش سطح سرویس از A تا F طبقه‌بندی می‌شود. در ضمن در شرایط سطح سرویس A یا سطح سرویس معابر آزاد، کاربران حضور دیگر کاربران را حس نکرده و وجود آن‌ها تاثیری بر عملکردشان ندارد. در چنین شرایطی انتخاب سرعت حرکت و انجام حرکات و مانورهای گوناگون به راحتی صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران در مورد وضعیت ترافیکی شهر تهران بعد از افزایش نرخ قیمت بنزین توسط دولت، بیان کرد: با توجه به این شاخص‌های ذکر شده می‌توان گفت که در طول ۲۰ روز اخیر، سطح سرویس مناسب ترافیک افزایش یافته است. به این معنی که معابر آزاد افزایش و معابر قرمز در حال کاهش هستند.

جاهد با بیان اینکه اظهارنظرها راجع به تأثیر نرخ بنزین روی ترافیک شهر بسیار است، گفت: برخی مدعی هستند که مصرف بنزین کاهش پیدا نکرده در نتیجه ترافیک هم کاهشی نداشته است. اما با توجه به رصد دوربین‌های مرکز کنترل ترافیک و شاخص‌ها، افزایش سطح سرویس معابر روز به روز درحال افزایش است.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران تصریح کرد: با اتمام آذر ماه گزارش جامعی در مورد وضعیت ترافیکی پایتخت بعد از افزایش نرخ قیمت بنزین منتشر خواهد شد که در این گزارش وضعیت ترافیک آذر ماه ۹۸ را نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته و آبان ماه مقایسه می‌کند.

  • ازدحام جمعیت و تأخیر قطارها در خط یک مترو

کد خبر 469475

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha