نخستین مرحله از قرعه‌کشی ۲.۳ میلیون بلیت بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو با ثبت بیش از سه میلیون درخواست برای خریدن بلیت به پایان رسید.

پارالمپیک توکیو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، در فاصله کمتر یک سال تا آغاز رسمی بازی‌های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ فرآیند فروش بلیت رقابت‌ها هم وارد مرحله اجرایی شد. ثبت ۳.۱ میلیون درخواست برای ۲.۳ میلیون بلیت نویدبخش استقبال بسیار خوب ژاپنی‌های از ورزش‌هایی است که معلولان در آنها به میدان می‌روند.

رکورد سه میلیون درخواست برای بلیت‌های پارالمپیک درست سه برابر رکوردی است که یک سال پیش از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن ثبت شده بود. در آن سال ۲.۷ میلیون قطعه بلیت برای پارالمپیک لندن فروخته شد تا پرتماشاگرترین دوره بازی‌ها رقم بخورد. اندرو پارسنز، رئیس کمیته بین‌المللی پارالمپیک استقبال خوب ژاپنی‌ها را نشانه علاقه مردم این کشور به ورزش دانست و پیش‌بینی کرد موفق‌ترین دوره پارالمپیک رقم بخورد.

در مرحله اول قرعه‌کشی ۶۰۰ هزار قطعه بلیت اختصاص یافته بود که سه میلیون درخواست برای این تعداد ثبت شد. این در حالی است که سازمان‌دهندگان بازی‌ها فقط ۲.۳ میلیون قطعه بلیت برای پارالمپیک ۲۰۲۰ در نظر گرفته‌اند و البته انتظار می‌رود با توجه به استقبال بسیارخوب ورزش‌دوستان ژاپنی این تعداد افزایش یابد.

ورزش‌های پارالمپیکی در ژاپن بسیار محبوب هستند و برخی از آنها به اندازه رشته‌های مهم تماشاگر و بیننده تلویزیونی دارند. در ماه اکتبر بازی‌های جهانی راگبی با ویلچر در ژاپن برگزار شد و با قهرمانی میزبان به پایان رسید. از این رو، انتظار می‌رود رشته راکبی در پارالمپیک توکیو جزو پربیننده‌ترین رقابت‌ها باشد.

در شرایطی که رقابت ماراتن به شهر شمالی ساپورو منتقل شده تا دوندگان از گرمای وحشتناک توکیو در امان باشند اما رئیس کمیته بین‌المللی پارالمپیک امیدوار است تمام رقابت‌های این دوره در توکیو برگزار شود.

کد خبر 469314

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha