سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۳
۰ نفر

نمایش قلعه حیوانات اثر جرج اورول در خانه هنرمندان به روی صحنه می‌رود. این اثر را بهروز غریب‌پور به متن نمایشی درآورده و کارگردانی آن بر عهده عارفه آزرمی و سیعده خوش‌نژاد است.

قلعه حيوانات

به گزارش همشهری آنلاین، قلعه‌ حیوانات کتاب مشهوری از جورج اورول است که در سال ۱۹۴۵ در انگلستان منتشر شد، پس از آن به زبان‌های مختلفی ترجمه و به چاپ رسید و شهرت جهانی یافت.

یکی از مشخصات بارز قلعه‌ حیوانات که در شهرت آن تاثیرگذار بود، بی‌زمانی و بی‌مکانی آن است، به همین دلیل است که اکثر آدم‌ها با شخصیت‌های آن همذات‌پنداری می‌کنند و داستان را دوست دارند.

در لندن نمایش‌های زیادی بر اساس این داستان ساخته شده، همچنین یک انیمیشن هم با اقتباس از آن ساخته‌اند. اما در ایران در سال ۱۳۸۴، بهروز غریب‌پور این داستان را به فرم نمایش‌نامه درآورده و نشر اندیشه‌سازان آن را چاپ کرده است. به تازگی عارفه آزرمی و سعیده خوش‌نژاد این نمایش‌نامه را به روی صحنه آورده‌اند.

نمایشی که در آن از سایه‌بازی، ویدئو، ماسک‌، باله، موسیقی زنده استفاده شده، تا کنون در دو سالن تئاترشهر کرج و دیوار چهارم اجرا رفته است. اجرای سوم این نمایش در سالن استاد عزت‌الله انتظامی خانه‌ هنرمندان ایران است. از ۲۴ آذر تا ۱۳ دیفرصت دارید به تماشای این نمایش بنشینید. برای خرید بلیط می‌توانید به سایت تیوال مراجعه کنید. 

اطلاعات نمایش: 
خانه هنرمندان - سالن استاد انتظامی
 ۲۴آذر تا ۱۳ دی ساعت ۱۸

نویسنده:  بهروز غریب پور
طراح و کارگردان:  عارفه آزرمی، سعیده خوش نژاد
بازیگران: مهشاد حجتی، کوروش دستورانی، ستایش آزاد منش، مهتا هاشمی، تینا خلج، کیارش احمدزاده، محمدحسین ولیلو، مهیار کشاورز، عارفه آزرمی، ملیحه زینعلی، میلاد مرتضوی

کد خبر 469293

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha