همشهری‌آنلاین: بیست و یکمین کنفرانس بین‌المللی تقریب مذاهب اسلامی اردیبهشت 87 در ایران برگزار خواهد شد.

معاونت امور ایران در تقریب مذاهب اسلامی گفت: بیست و یکمین کنفرانس بین‌المللی تقریب مذاهب اسلامی در اردیبهشت ماه امسال در ایران برگزار خواهد شد. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحامد علم‌الهدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کنفرانس هر ساله در ماه ربیع الاول برگزار می‌شد و امسال نیز جمهوری اسلامی ایران در نیمه اردیبهشت ماه سال جاری میزبان این کنفرانس است.

به گفته‌ی وی، در کنفرانس امسال موضوعات مهمی قابل بحث است که از آن جمله می‌توان به تدوین و تصویب منشور وحدت در میان مذاهب اسلامی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: این منشور بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری در سال گذشته تهیه شده که در دیدار با برگزارکنندگان این کنفرانس تاکید کردند، تهیه این منشور وحدت بر عهده شماست و اگر نتوانید این منشور را سریعا تهیه نمایید، بدون شک آیندگان نیز شما را مواخذه خواهند کرد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون پیش نویس این منشور آماده شده و هر موضوع در اختیار اعضای مجمع قرار داده شده تا در این کنفرانس این منشور به تصویب برسد.

علم‌الهدی در ادامه افزود: اعضای مجمع تقریب مذاهب اسلامی هر ‪ ۲‬سال یک اجلاس دارند و در خصوص نزدیکی مذاهب در سایر کشورهای دنیا بحث و تبادل نظر می‌کنند.

معاونت امور ایران در تقریب مذاهب اسلامی گفت: عمده برنامه‌های ما در خارج از کشور است و تاکنون در بیش از ‪ ۴۰‬همایش و مجمع علمی جمهوری اسلامی نیز شرکت کرده که بیشتر دبیر کل مجمع امور ایرانیان در تقریب مذاهب اسلامی در این کنفرانس‌ها شرکت می‌کند که هماهنگی‌های این بخش بر عهده معاونت امور بین‌الملل است.

وی در ادامه گفت: در ایران نیز بیشتر برنامه‌ها بر روی مناطق مرزی تدوین شده و ائمه جمعه و جماعات مختلفی را به این نقاط اعزام می‌کنیم تا خدای نکرده بین مذاهب مختلف در کشورمان تفرقه و مشکلی ایجاد نشود.

وی یکی دیگر از اقدامات این معاونت را برگزاری کاروان‌های اردوی علمی، آموزشی برای طلاب و علما ذکر کرد و افزود: همچنین در بخش فرهنگی هر ساله ‪ ۴۰‬عنوان با عناوین تقریب مذاهب اسلامی به وسیله مجمع مزبور چاپ و تهیه شده و در اختیاز مبلغین قرار می‌گیرد.

 

کد خبر 46929

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز