مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: تنها ۵۱ درصد از مجموع هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی آسفالت است و این استان از این لحاظ در کشور جایگاه مطلوبی ندارد.

راه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  ارسلان شکری سه‌شنبه ۱۹ آذر اظهار اشت: هم‌اکنون بیش از چهار هزار کیلومتر از راه‌های روستای آذربایجان‌غربی آسفالت شده و بیش از ۹۰ درصد جمعیت روستایی این استان از راه روستایی استاندارد برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: میانگین برخورداری از راه آسفالت روستایی در کشور ۶۶ درصد است و این میزان در آذربایجان‌غربی تنها ۵۱ درصد برآورد می‌شود.

وی با اشاره به گام مهم دولت برای توسعه راه‌های روستایی در کشور اضافه کرد: طرح «ابرار» (اقدام ملی برای راه‌های روستایی اولویت‌دار) در راستای آسفالت راه‌های روستایی در آذربایجان‌غربی وارد فاز عملیاتی شده‌ و قرار است در قالب این طرح ۲۰۹ کیلومتر از راه‌های روستایی استان آسفالت شود.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی یکی از پنج استان پایلوت برای اجرای طرح «ابرار» است، ابراز امیدواری کرد تا پایان سال مالی جاری (تیر ۱۳۹۹) این طرح به طور کامل به اتمام رسیده و به بهره‌برداری برسد که در آن صورت شاخص بهره‌مندی استان از راه‌های روستایی افزایش پیدا می‌کند.  

وی بیان کرد: طرح «ابرار» هم‌اکنون در روستاهای ۱۵ شهرستان مختلف آذربایجان‌غربی از جمله ارومیه، اشنویه، بوکان، پلدشت، پیرانشهر، تکاب، چالدران، خوی، سردشت، سلماس، شاهین دژ، ماکو، مهاباد، میاندوآب و نقده اجرا می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: شهرستان ارومیه دارای بیشترین سهم بوده و شهرستان‌های میاندوآب، خوی و سردشت نیز در رده‌های بعدی بیشترین تعداد روستاهای ابلاغی در این مرحله قرار دارد.

هم‌اکنون ۱۰ هزار و ۷۷۷ کیلومتر راه بین شهری و روستایی در استان وجود دارد که از این مقدار ۲ هزار و ۸۲۵ کیلومتر آن راه بین شهری و مابقی را راه روستایی تشکیل می‌دهد و از مجموع راه‌های بین شهری استان ۴۰ کیلومتر آن آزادراه و ۳۵۲.۳ کیلومتر نیز به صورت بزرگراه احداث شده است.  

کد خبر 469138

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha