فروش آلبوم‌های موسیقی با قیمت بالا به چالش جدید محصولات هنری در ایران تبدیل شده است.

آلبوم موسیقی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پیش از این گرانی بلیت کنسرت، گلایه مخاطبان موسیقی را به همراه داشت اما حالا گرانی آلبوم موسیقی سبب ناراحتی مخاطبان هنر اول شده است. در روزهایی که پای مشکلات اقتصادی به حوزه فرهنگ نیز رسیده است، آلبوم‌های موسیقی با قیمت‌های گزاف روی پیشخوان دیده می‌شوند.

‌جدیدترین اثر همایون شجریان و علیرضا قربانی خوانندگان سنتی با نام «افسانه چشمهایت» و  اثر محسن چاوشی «بی‌نام» به قیمت ۳۰ هزار تومان به فروش رسیده است. البته وقتی خرید انجام شود این قیمت با توجه به هزینه ارسال به ۴۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند. این قیمت برابر است با قیمت صندلی‌های انتهایی یک کنسرت پاپ یا صندلی‌های میانی یک کنسرت سنتی.

نسخه دیجیتالی آلبوم «بی نام» ۱۸ هزار تومان پیش فروش شده است. جالب است که پیش فروش و فروش دیجیتالی آلبوم، ۲ هزار تومان تفاوت قیمت دارد که در نهایت به ۲۰ هزار تومان می‌رسد. از سوی دیگر بلیت کنسرت‌ها با قیمت‌های بین ۴۰ تا حدود ۲۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. قیمت آلبوم فیزیکی هم به ۴۰ هزار تومان رسیده است. به این ترتیب آلبوم موسیقی و کنسرت به یک تفریح لاکچری تبدیل شده که فقط عده‌ای خاص می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

در روزهای سخت اقتصادی، مشکلات معیشتی باعث شده است که میان مردم و هنر فرسنگ‌ها فاصله بیفتد. آن‌هایی که عاشق هنر هستند به دلیل گرانی کنسرت و آلبوم موسیقی نمی‌توانند از هزینه معیشت خود کم کنند و سراغ خرید بسته فرهنگی بروند. اینجاست که موضوع کپی‌رایت و دانلود نسخه غیر قانونی پررنگ می‌شود. هنرمندان و تهیه کنندگان موسیقی که منتقد نبود قواعد کپی رایت در کشور هستند، آیا برای هزینه گزاف محصولات این حوزه و ناتوانی علاقمندان برای خرید نسخه اصلی آن،  تدبیری می‌اندیشند.

کد خبر 469073

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha