دست‌کم ۴۳ نفر در یک آتش‌سوزی مهیب و گسترده در ساختمانی در بخش قدیمی و فرسوده دهلی‌نو در هند گرفتار شعله‌های آتش شدند و جان سپردند.

آتش‌سوزي در هند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌اف‌پی، این آتش‌سوزی ساعت ۵:۳۰ صبح امروز به وقت محلی در یکی از محله‌های قدیمی پایتخت هند رخ داد و بسیاری از کسانی که از حجم دود و آتش کشته شدند، در آن وقت صبح خواب بودند. کوچه‌ها و مسیرهای باریک این بخش دهلی به گونه‌ای است که کار امدادرسانی آتش‌نشان‌ها را بسیار سخت و تا حدودی غیرممکن می‌کند.

علاوه بر ۴۳ قربانی حادثه که دلیل مرگ بیشتر آنها خفگی بود، ۱۶ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند و حال آنها خوب گزارش شده است. نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند مرگ ده‌ها شهروند دهلی را در آتش‌سوزی وحشتناک صبح امروز تسلیت گفت و با بازماندگان ابراز همدردی کرد. در بخش قدیمی و بافت فرسوده دهلی انبوه کارخانه‌ها و انبارها وجود دارد و هزاران کارگر معمولا شب را در این ساختمان‌ها به صبح می‌رسانند.

سونیل چوداری، نایب‌رئیس آتش‌نشانی دهلی‌نو در این باره گفت: «ما دست‌کم جان ۵۰ نفر را در آتش‌سوزی صبح نجات دادیم.» هر چند اندکی بعد یکی از فرماندهای پلیس محلی اعلام کرد ۵۹ نفر از کارگران از ساختمان بیرون کشیده شده و برخی از آنها جان خون را از دست داده‌اند. آتش به جان یک ساختمان چهار یا پنج طبقه افتاد و امدادگران پس از خاموش شدن شعله‌ها همچنان کار امداد و نجات را برای یافتن قربانیان احتمالی ادامه دادند.

آتش‌سوزی از ساختمانی آغاز شد که در آن هزاران کیف مدرسه انبار شده بود و ۲۵ خودروی آتش‌نشانی با تلاش فراوان آتش را مهار کردند. حضور گسترده کارگران به ویژه کارگران فصلی و مهاجر در شهرهای بزرگ هند و خوابیدن آنها در محل خوب از بحران‌هایی است که در آتش‌سوزی‌های بافت فرسوده بیشتر به چشم می‌آید.

کد خبر 468592

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha