مراسم استقبال رسمی از دکتر مسعود سلیمانی و بزرگداشت وی که قرار بود صبح امروز در دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار شود، به دلیل اطلاع یافتن این دانشمند ایرانی از خبر درگذشت مادرش لغو شد.

سلیمانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، قرار بود مراسم استقبال از این دانشمند ایرانی امروز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شود اما به دلیل اطلاع نداشتن وی از فوت مادرش تا لحظه ورود به ایران (مادر دکتر سلیمانی مدتی پیش درگذشت) و همچنین ضعف جسمانی او این مراسم لغو شد. سلیمانی که حدود یک سال در بازداشت آمریکایی‌ها بود، روز گذشته همراه دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه با پروازی اختصاصی از سوئیس به ایران بازگشت.

دکتر سلیمانی، پژوهشگر حوزه سلول‌های بنیادی و دانشیار دانشگاه تربیت مدرس است و جزو یک درصد دانشمندان برتر جهان از حیث استنادهای علمی در مجلات معتبر علمی شناخته می‌شود. وی به‌عنوان یکی از دانشمندان علوم پزشکی ترمیمی و هماتولوژی (خون‌شناسی) و همچنین نخبه تحسین‌شده ایران روز سوم آبان ۱۳۹۷ (۲۵ اکتبر ۲۰۱۸) بعد از ورود به فرودگاه شهر شیکاگو در آمریکا با وجود داشتن ویزای معتبر توسط نیروهای امنیتی و پلیس فدرال این کشور (اف‌بی‌آی) بازداشت شد.

کد خبر 468520

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha