مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: به منظور حمایت از مشاغل کوچک و هنری، امسال ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات صنایع دستی در این استان پرداخت شده است.  

صنایع دستی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مهرداد جوادی یکشنبه ۱۷ آذر به خبرنگاران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این میزان تسهیلات از محل اعتبارات توسعه روستایی، عشایری و مشاغل خانگی به ۶۶۰ هنرمند و صنعت‌گر صنایع دستی واجد شرایط استان در قالب ۶۳۲ طرح پرداخت شده است.  

وی افزود: تسهیلات صنایع دستی چهارمحال و بختیاری از طریق بانک‌های توسعه تعاون، کشاورزی، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شد.  

جوادی تصریح کرد: روند پرداخت تسهیلات به برخی طرح‌های دیگر صنایع دستی به ارزش ۱۳۰ میلیارد ریال برای اصلاح و رفع اشکال به متقاضیان بازگشت داده شد.  

وی یادآور شد: پرونده‌های مربوط به این طرح‌ها پس از رفع اشکال و تکمیل از سوی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری برای پرداخت تسهیلات به بانک‌های عامل ارسال خواهد شد.  

هم‌اینک ۵۲ رشته صنایع دستی شهری، روستایی و عشایری در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.  

انواع بافته‌های داری مانند فرش، گلیم، قالی‌بافی، چوخابافی، نمدمالی، گیوه‌دوزی، خورجین‌بافی، گلیم‌بافی، بافت سیاه‌چادر، جاجیم‌بافی، قفل‌سازی، خاتم و مشتقات آن‌ها از مهمترین صنایع دستی شهری و روستایی چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.  

هنرمندان رشته‌های مختلف صنایع دستی چهارمحال و بختیاری ۱۲ هزار نفر هستند که از این تعداد تنها حدود ۳ هزار نفر فعالند.  

کد خبر 468506

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha