بانوان متخصص ایرانی در یکی از واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه الزهرا (س) موفق شدند برای نخستین بار در ایران پودر میکرونیزه آلومینیوم ساب استات دارویی را تولید کنند. این ماده اولیه دارویی در فرمولاسیون محصولات دارویی آنتی‌هموروئید کاربرد دارد. 

داروسازی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شرکت تولیدی تحقیقاتی اکسین‌تک تضمین (اکتت)، از واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه الزهرا (س)، موفق به تولید صنعتی و اخذ پروانه ساخت برای محصول پودر میکرونیزه آلومینیوم ساب استات دارویی از سازمان غذا و دارو شده است. 

مونس پورخسروانی، رئیس هیات‌مدیره این شرکت، گفت: ماده اولیه دارویی آلومینیوم ساب استات که در فرمولاسیون محصولات دارویی آنتی‌هموروئید استفاده می‌شود تا پیش از این از شرکت‌های تولیدکننده خارجی به ‌ویژه شرکت مرک آلمان خریداری می‌شد. با تولید این محصول در شرکت اکسین‌تک تضمین (اکتت)، امکان تامین نیاز سالانه شرکت‌های داروسازی داخلی فراهم شده است. 

وی بیان کرد: خودکفایی در تولید این محصول علاوه بر خدمتی که به جامعه داروسازی می‌کند، سبب ارتقای دانش، ارزش‌آفرینی، جلوگیری از خروج ارز و ایجاد ارزش افزوده می‌شود و نمونه موفقی از تبدیل ایده به کار، ترویج کار گروهی و کارآفرینی در سال رونق تولید است. 

کد خبر 468491

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha