آمارها نشان می‌دهد سیاست‌های اقتصاد ریاضتی دولت بریتانیا از سال ۲۰۱۰ تا کنون موجب تعطیلی بیشتر کتابخانه‌های کشور شده است.

كتابخانه‌هاي انگليس

به گزارش همشهری آنلاین  به نقل از گاردین، آخرین آمارهای ثبت شده در کشور انگلیس حاکی از تعطیلی ۸۰۰ کتابخانه از زمان به قدرت رسیدن احزاب محافظه‌کار در این کشور است. آمارها نشان می‌دهد سیاست‌های اقتصاد ریاضتی دولت از سال ۲۰۱۰ تا کنون موجب تعطیلی بیشتر کتاب‌خانه‌های کشور شده است. بررسی سالانه مؤسسه دارایی و حسابداری (Cipfa) درباره کتابخانه های انگلستان، به استثنای ایرلند شمالی، نشان می دهد که ۳۵۸۳ شعبه کتابخانه هنوز در انگلیس باز است ولی از سال ۲۰۱۰ تا کنون نزدیک به ۸۰۰ کتابخانه در این کشور تعطیل شده است.
 
بر اساس آمارهای ارائه شده توسط این موسسه تعطیلی تقریباً یک پنجم از کتابخانه‌های انگلستان در طول ۱۰ سال گذشته تنها ۲۹درصد از هزینه‌های دولت را کاهش داده است. هزینه‌های نگهداری و خدمات کتابخانه‌ برای دولت در سال دوره ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰ یک میلیارد پوند بود ولی این رقم در سال گذشته به ۷۵۰ میلیون پوند رسید.

راب وایتمن مدیر اجرایی موسسه Cipfa می گوید به نظر می‌رسد وضعیت کتابخانه‌ها در آینده از این هم بدتر شود چون در سیاست‌های دولت خدمات کتابخانه‌ای در آخرین اولویت‌ها قرار دارد. هفته گذشته بوریس جانسون در مصاحبه با شبکه بی‌بی‌سی اظهار امیدواری کرده بود تا بتواند بیشتر از گذشته در حوزه کتابخانه‌ها بودجه اختصاص داده شود.

جانسون گفت این اضافه بودجه تنها در صورتی اتفاق خواهد افتاد که وضعیت اقتصادی با وجود مسئله برگزیت شرایط مطلوبی داشته باشد. با وجود سخنان نخست وزیر انگلیس در حمایت از کتابخانه‌های عمومی بسیاری از منتقدان دولت اعتقاد دارند کتابخانه‌ها کمترین اهمیت را در دولت جانسون دارند.

کد خبر 468449

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha