مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری از تخریب ۷ مورد دیوارکشی غیرمجاز و بازگشت ۲۱ هزار متر مربع در این شهرستان خبر داد.

ساخت و ساز غیرمجاز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساری، مازندران،  رضا پور فلاح اظهار کرد: برای حفظ امنیت غذایی و جلوگیری از کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی و اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، هفت مورد احکام قلع و قمع ساخت و ساز غیرمجاز که به صورت دیوارکشی و تفکیک غیرمجاز در سطح ۲۰ هزار و ۸۷۰ متر مربع بود، اجرا شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری اضافه کرد: این بناهای غیرمجاز در روستاهای پنبه زارکتی، صفرآباد و آبکسر تخریب و به حالت اولیه برگردانده شده است.

این مسئول در خصوص ساخت و ساز به صاحبان اراضی زمین‌های کشاورزی تاکید کرد: قبل از هرگونه ساخت و ساز به اداره امور اراضی این شهرستان مراجعه و در صورت وجود شرایط قانون، برای گرفتن مجوزات قانونی اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه از مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز دیوارکشی، ساخت و ساز، استقرار کانکس بدون مجوز است، اظهار کرد: مجازات ساخت غیرمجاز نقدی و تخریب بنا است و در برخی موارد محکومیت به حبس نیز دارد.

پورفلاح بیان کرد: ساخت بنا در اراضی زراعی و باغی بدونه مجوز ممنوع می‌باشد و با متخلفین تفکیک افراز و ساخت و ساز غیرمجاز با کمک مراجع غذایی برخورد خواهد شد.

کد خبر 468356

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha