استاندار خوزستان گفت: در زمینه کنترل قیمت‌های بازار پس از سهمیه بندی بنزین بدون مسامحه عمل می‌کنیم و افراد کم کار را عزل خواهیم کرد.

بازار آشفته روغن و شکر در قم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه خوزستان با بیان اینکه در تصمیم گیری برای سهمیه بندی بنزین نقشی نداشته‌ایم، اظهار کرد: ما در بخش اجرایی موظف به اجرا هستیم و در زمینه کنترل قیمت‌های بازار پس از سهمیه بندی بنزین بدون مسامحه عمل می‌کنیم و افراد کم کار را عزل خواهیم کرد.

وی افزود: مصرف بنزین در ایران نسبت به بسیاری از کشورها زیاد است و به همین دلیل میزان هدررفت سوخت در کشور بالا است؛ ضرورت طرح سهمیه بندی بنزین بر کسی پوشیده نیست چرا که این طرح برای حفظ منابع ملی ما لازم الاجرا است اما نسبت به نحوه اجرای آن نظرات مختلفی وجود داشت که تصمیم بر این شد که این طرح به این شکل انجام شود.

استاندار خوزستان با اشاره به اظهارات وزیر نفت مبنی بر اینکه در مدت زمان سهمیه بندی بنزین تاکنون ۲۰ میلیون لیتر صرفه جویی در مصرف بنزین در کشور انجام شد، گفت: طبق آماری که به دست من رسیده در استان خوزستان و در شهرستان‌های اهواز و آبادان به ترتیب ۲۲ و ۳۰ درصد کاهش مصرف سوخت داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه به جز میوه و تره بار هیچ افزایش قیمتی در بازارهای خوزستان نداشته‌ایم، بیان کرد: بنا بر نظر کارشناسان این افزایش قیمت به دلیل تغییرات فصلی رخ داده و تنش ایجاد شده در بازار به دلیل کم شدن عرضه محصولات است، هرچند ما پیگیر هستیم تا چناچه تخلفی هم در این زمینه رخ داده باشد، آن را از بین ببریم و شرایط را به سابق بازگردانیم؛ همچنین شهروندان اگر شاهد تخلف در اصناف مختلف هستند، آن را به ما گزارش دهند تا با آن مقابله کنیم.

شریعتی اظهار کرد: بعد از انجام طرح سهمیه بندی بنزین به شکل جدی در حال بازسازی و افزایش جایگاه های CNG هستیم تا بتوانیم شرایط را برای استفاده مردم مساعدتر کنیم و در زمینه سوخت LPG باید از مردم درخواست کنم که تا حد ممکن از این سوخت استفاده نکنند چراکه ممکن است آسیب‌هایی به افراد وارد کند که جبران ناپذیر باشد اما در عین حال برای کمبود گاز های LPG در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم منابع لازم را فراهم کنیم.

وی با اشاره به مسافرکشی برخی از خودروهای شخصی گفت: خودروهایی که به شکل استیجاری در شرکت‌ها و سازمان‌ها فعالیت می‌کنند هم مانند این خودروها با مشکل سوخت مواجع هستند که باید حقوق آنها تعدیل شود و یا سهمیه بنزین به آنها تعلق گیرد که ما پیگیر حل مشکل آنها هستیم. همچنین در حال رایزنی برای حل مشکل سوخت مسافرکش‌های شخصی هستیم.

استاندار خوزستان با اشاره به مشکل سوخت قایق‌های صیادی افزود: در این زمینه با وزیر نفت صحبت کرده‌ام و وی وعده حل مشکل سوخت قایق‌ها در شهرهای بندری را داد.

وی با بیان اینکه اعتراض، حق مردم است و شهروندان حق مطالبه گری از مسؤولان را دارند، عنوان کرد: اعتراض با اتفاقاتی مانند آتش زدن اموال عمومی تفاوت دارد و ما سعی کردیم از طریق راه‌های مختلف شرایط را کنترل کنیم و به نسبت شرایط موجود در مکان‌های مختلف، خوزستان آسیب کمتری دید.

کد خبر 468283

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha