معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان یزد، گفت: در هشت ماهه امسال هفت کاروان سلامت هلال احمر به نقاط مختلف استان اعزام شده اند و به همشهریان خدمات پزشکی ارائه کرده‌اند.

هلال احمر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  محمد زارع سروی معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به خدمات جمعیت هلال احمر در حوزه سلامت جامعه، گفت: انجام غربالگری تست قند خون و فشار خون از طرح‌های جمعیت در جلوگیری از بیماری‌های شایع است.

او افزود: در هشت ماه گذشته برای یک هزار و ۲۰۷ نفر غربالگری تست قند و فشار خون انجام شده است.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان یزد با بیان اینکه ۶۵ نفر از داوطلبان در این طرح همکاری داشتند، ادامه داد: یک هزار و ۴۷۶ نفر از خدمات این کاروان‌ها در زمینه ویزیت، داروی رایگان، مشاوره زنان و زایمان، روانشناختی بهره‌مند شدند.

زارع سروی گفت: همچنین ارزش ریالی کمک‌های نقدی و غیرنقدی داوطلبان در طرح‌های اجرایی شده، بیش از ۵۰۰ میلیون ریال بوده است و ۴۰۰ بسته بین بهره‌وران توزیع شده است.

او ادامه داد: همچنین در طول هشت ماه گذشته ۶۱ چادر سلامت نیز در سراسر استان برپا شده و بیش از شش هزار و ۳۰۰ نفر از خدمات این چادرها که به منظور اهداف بشر دوستانه و توسعه سلامتی انجام گرفته است بهره‌مند شده‌اند.

او با بیان اینکه ارائه خدمات پزشکی، تهیه داروی و مشاوره رایگان و آموزش‌های امدادی در این کاروان‌ها ارائه شد، گفت: طرح کاروان سلامت از طرح‌های ملی جمعیت هلال احمر است که با هدف کمک به بهبود سطح سلامت محرومان، ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت در مناطق محروم، ارتقای و بهبود کیفیت زندگی نیازمندان با حفظ کرامت انسانی و همچنین ایجاد مشارکت موثر در بین داوطلبان برگزار می‌شود.

کد خبر 468275

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha