پلیس هند چهار مظنون پرونده تجاوز گروهی به یک زن در حیدرآباد را در جریان بازسازی صحنه جرم با شلیک گلوله به قتل رساند.

تجاوز گروهي در هند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، این چهار مرد متهم بودند که هفته گذشته با نقشه قبلی به یک دامپزشک زن ۲۷ ساله در حیدرآباد حمله و به او تجاوز کرده‌اند. انتشار خبر این تجاوز گروهی موجی از نفرت و خشم را به ویژه میان زنان هندی در پی داشت. بر اساس گزارش پلیس، چهار متهم پرونده صبح جمعه برای بازسازی صحنه جرم به محل وقوع حادثه منتقل شده بودند که در تلاش برای فرار به ضرب گلوله از پا درآمدند.

هر چند هنوز گزارش رسمی پلیس از این حادثه خونین منتشر نشده اما برخی معتقدند اقدام نیروهای پلیس در واقع تلاشی بوده است برای فرونشاندن خشم شهروندان هندی. از چهارشنبه هفته گذشته هزاران نفر از مردم هند در اعتراض به افزایش خشونت جنسی علیه زنان به خیابان‌ها آمده و خشم و نفرت خود را نشان داده‌اند. آنها از نظام قضایی هند خواسته‌اند مردان متجاوز زودتر به سزای عمل خود برسند و به دار مجازات آویخته شوند.

چهار متهم پرونده چرخ‌های وسیله نقلیه دامپزشک ۲۷ ساله را پنچر می‌کنند و به بهانه کمک‌رسانی به او نزدیک می‌شوند. بعد زن را به محلی خلوت می‌کشانند و پس از تجاوز، جنازه خانم دکتر را به آتش می‌کشند. هر چهار مرد اندکی بعد دستگیر شدند اما انتشار خبر مرگ دلخراش دامپزشک جوان پس از تجاوز گروهی مردان شعله‌های خشم هندی‌ها را برافروخته‌تر کرد و کار به اعتراض‌های گسترده خیابانی در سراسر هند کشید.

یکی از مقام‌های ارشد پلیس حیدرآباد اعلام کرده متهمان در تلاش برای خلع سلاح ماموران با آنها درگیر می‌شوند و با شلیک گلوله به قتل می‌رسند. دو مامور پلیس هم در این ماجرا زخمی شده‌اند. هر چند خانواده دامپزشک مقتول و گروهی از مردم از کشته شدن متهمان ابراز خشنودی کرده‌اند اما برخی دیگر از هندی‌ها معتقدند ابتدا می‌بایست پرونده آنها در دادگاه بررسی و بعد حکم احتمالی اعدام اجرا می‌شد.

کد خبر 468103

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha