مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
۰ نفر

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: پیوند هنر و مسجد اهمیت بسیار دارد؛ جای هنر در همه ابعاد و شاخه‌ها در مسجد و برای مسجدی‌ها خالی است و این هنر هنرمندان مسجدی است که میان هنر و مسجد ارتباط برقرار کنند.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، چهاردهمین جشنواره سراسری «تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» شب گذشته ۱۴ آذر ماه با حضور مسئولان کشوری و استانی، هنرمندان و گروه‌های تئاتر شرکت‌کننده با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.  

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، ‌نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین، در این مراسم بیان کرد: خوشحال هستیم استان قزوین میزبان سرداران عرصه هنر و هنرمندان عرصه مسجد است و امیدواریم هنرمندی شما در خدمت ارزشهای دینی و مردم مومن باشد.  

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: حضرت علی (ع) به فرزندشان می‌فرمایند عمران و آبادانی دل با یاد و نام خدا و همراهی با خدا میسر است، وقتی دل آباد شد فرد می‌تواند معمار حقیقی مساجد باشد و فقط کسانی که ایمان به خدا دارند و دلشان با یاد خدا آباد شده می‌توانند آبادکننده مساجد باشند.  

وی خطاب به هنرمندان جشنواره خاطرنشان کرد: جغرافیای فعالیت شما هنرمندان مسجد است لذا باید از آداب مسجد آگاه باشید و بدانید که صاحب‌خانه خدای متعال است لذا آداب بندگی را رعایت کنید؛ ضمن این‌که هنرمندان مسجد همه باید اقامه‌کننده نماز باشند زیرا جلوه هنر در کلام خدا هم هست و این هنرمندان می‌توانند از آن الهام بگیرند.  

آیت‌الله عابدینی در ادامه با اشاره به این‌که حماسه عاشورایی امام حسین (ع) تجلی گاه هنر الهی است تصریح کرد: سیره و کلام امام حسین (ع) هنر است و شهدای در راه امام حسین (ع)، مجموعه‌ای از بچه‌های مسجدی بودند که هنر عاشورایی را ترسیم کردند.  

وی در ادامه با اشاره به وقایع انقلاب گفت: آرمانهای بلند خدای متعال در عرصه عاشورا تجلی کرده است و امام خمینی (ره) کاری کردند تا حماسه عاشورا ماندگار و جاودانه شود.  

امام جمعه قزوین ضمن تأکید بر همه جانبه بودن فعالیت‌های مسجدی خاطرنشان کرد: پیوند هنر و مسجد اهمیت بسیار دارد؛ جای هنر در همه ابعاد و شاخه‌ها در مسجد و برای مسجدی‌ها خالی است و این هنر هنرمندان مسجدی است که میان هنر و مسجد ارتباط برقرار کنند.  

در چهادرهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد که در قزوین برگزار شد ۱۵ گروه نمایشی طی روزهای ۱۲ تا ۱۴ آذرماه در مساجد چهارده معصوم (ع)، جوادالائمه(ع)، امام حسن عسگری(ع) و مسجد توحید در شهر قزوین به اجرای نمایش پرداختند.  

کد خبر 468054

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha