سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه در جریان سفر به استان اصفهان، شب گذشته به صورت از پیش اعلام نشده از زندان مرکزی اصفهان بازدید کرد.

رئيسي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، در این بازدید، رییس قوه قضاییه با حضور در بخش محکومین فاقد سابقه کیفری، اندرزگاه شماره ۸ زندان و... به گفت‌وگو با زندانیان پرداخته و در جریان مسائل مرتبط با آن‌ها قرار گرفت.

آیت الله رئیسی در ابتدای این بازدید، از بند اختصاصی زندانیان فاقد سابقه کیفری که از سایرین تفکیک شده بودند بازدید و از عملکرد مسئولان در این بخش تقدیر کرد.

رئیس قوه قضاییه ضمن گفت‌وگوی رو در رو با تعدادی از زندانیان که از وضعیت قضایی خود گلایه کردند و یا ادعای بلاتکلیفی و عدم صدور رای دادگاه را داشتند به مسئولان ذی‌ربط تذکرات لازم را صادر کرد.

رئیس دستگاه قضایی همچنین از جمعیت کیفری بالای زندان و حضور برخی زندانیان مهریه و زندانیانی که مدعی بودند به دلیل عدم تمکن مالی در زندان هستند گلایه و دستور رسیدگی سریع را به مقامات قضایی استان صادر کرد.

کمبود فضای فیزیکی در این زندان و برخی نواقص دیگر که تا دقایق پایانی شب گذشته توسط رئیس قوه قضاییه مورد بازدید و بررسی میدانی قرار گرفت از جمله مسائلی است که مقرر شد به طور ویژه در جلسه شورای عالی قوه قضاییه در دستور کارقرار گیرد.

آیت الله رئیسی در پایان این بازدید خطاب به مسئولان زندان بر سالم‌سازی محیط زندان، تقویت رویکردهای تربیتی در قبال زندانیان، مهارت آموزی و توانمندسازی زندانیان با هدف بازگشت زندانی به فعالیت‌های سالم و پرهیز از هرگونه اجحاف در حق زندانیان تأکید کرد.

کد خبر 467999

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha