دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان محل تردد کالای قاچاق به سایر استان‌های کشور است.

کالای قاچاق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده استان کهگیلویه و بویراحمد در هفت ماهه سال جاری ۴۱۷ میلیارد ریال بود که نسبت به ۲۵۰ میلیارد ریال سال گذشته افزایش ۶۷ درصدی در ارزش ریالی کالای کشف شده دارد.

از سوی دیگر از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه یک هزار و ۲۲۱ پرونده قاچاق تشکیل شده که آمار سال گذشته یک هزار و ۲۳۵ فقره بوده است، همچنین ۴۲۷ دستگاه خودرو توقیف شد که سال قبل خودروهای توقیفی ۴۶۱ مورد بوده است.

در کشفیات کالای قاچاق یک هزار و ۳۵۳ نفر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند، ضمن اینکه لوازم یدکی خودرو، پارچه، انواع کیف و کفش، انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، تجهیزات پزشکی، لوازم آشپزخانه، انواع سیگار، تجهیزات دریافت ماهواره، سلاح، مشروبات الکلی و فرآورده‌های نفتی است.

کشفیات کالای قاچاق در کهگیلویه و بویراحمد سال به سال رشد پیدا می‌کند که ضروری است ایستگاه‌های ایست و بازرسی برای مبارزه با قاچاق کالا در استان مستقر شود که البته در هر جلسه کارگروه مبارزه با کالای قاچاق به این مهم اشاره می‌شود.

حسین بهمنی دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه استان محل تردد کالای قاچاق است و مقصد اکثر کالاهای قاچاق سایر استان‌ها است به خبرنگار فارس، گفت: این استان محل تردد و نزدیکترین محور به استان‌های اصفهان و تهران است که برای مبارزه با کالای قاچاق مجوز ۴ ایستگاه ایست و بازرسی ثابت، موقت و مقطعی توسط شورای تامین صادر شده است.

این مسوول بیان کرد: مصوب شد در محور یاسوج-اصفهان که مهمترین گلوگاه برای مبارزه با کالای قاچاق است ایستگاه ایست و بازرسی مستقر شود و تلاش می‌کنیم در همین امسال ساختمان این ایستگاه ثابت احداث و امکانات لازم مستقر شود.

وی به ایستگاه‌های موقت و مقطعی ایست و بازرسی در سایر نقاط استان اشاره کرد و گفت: محور شیراز به یاسوج به صورت موقتی دایر است، ضمن اینکه در محور باشت به بابامیدان و بهبهان به دهدشت ایست و بازرسی مقطعی مستقر می‌شود که هم‌اکنون نیز برخی از این ایستگاه‌ها دایر است.

بهمنی در بخش دیگری از سخنان خود به سایر راه‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و یادآور شد: ثبت سامانه جامع انبارها دیگر روش برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که بیش از ۸۰ درصد انبارها معادل ۴ هزار انبار توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت ثبت شده است.

وی عنوان کرد: ثبت جایگاه‌های سوخت برای جلوگیری از قاچاق فرآورده‌های نفتی دیگر اقدام صورت گرفته بود که بارنامه خودروهای حامل سوخت صادر و میزان ورودی وخروجی فرآورده‌های نفتی به جایگاه‌های سوخت مشخص می‌شود.

کد خبر 467847

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کهگیلویه و بویراحمد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha