مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶
۰ نفر

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران هم‌ اکنون میانگین کیفیت هوای تهران سالم است اما در برخی مناطق پرتردد افزایش غلظت ذرات معلق سبب کاهش کیفیت هوا و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس می‌شود.

هواي سالم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا در نخستین ساعات امروز چهارشنبه ۱۴ آذرماه کیفیت هوای تهران در وضعیت سالم قرار خواهد گرفت که عمدتاً ناشی از شرایط جوی مساعد برای پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است. این شرایط کیفیت هوا در حالیست که در برخی مناطق پرتردد افزایش غلظت ذرات معلق سبب کاهش کیفیت هوا و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس خواهد شد.

با رشد ناپایداری‌های جوی در طول روز و وزش باد در برخی ساعات بعد از ظهر از غلظت آلاینده‌ها کاسته می‌شود اما انتظار می‌رود در ساعات پایانی امروز با افزایش حجم ترافیک در برخی مناطق، شاهد تجمع ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا باشیم.

افزایش سرعت باد تا صبح فردا ۱۵ آذر سبب می‌شود که وضعیت هوای پایتخت در شرایط مطلوب قرار گیرد. اگرچه در مناطق پرتردد احتمال افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا وجود خواهد داشت.

طی روز با برقراری جو نسبتاً آرام، غلظت آلاینده‌ها روند افزایشی خواهد داشت. در اواخر وقت پنجشنبه وزش باد موثر سبب بهبود کیفیت هوا می‌شود. هرچند پیش‌بینی می‌شود در پاره‌ای از مناطق پرتردد، کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گیرد.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت با میانگین ۷۰ در شرایط سالم قرار داشت و کیفیت هوا هم اکنون نیز با میانگین ۸۹ همچنان در شرایط سالم است.

کد خبر 467782

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha