مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲
۰ نفر

مدیرعامل اتحادیه صنایع دستی و فرش دستباف استان سمنان گفت: گرانی مواد اولیه، نبود بازار فروش و نقدینگی از جمله چالش هنرمندان صنایع‌دستی و فرش دستباف این استان به شمار می‌رود که رفع آن نیازمند حمایت بیش از پیش مسئولان است.

فرش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ابراهیم باقری روز چهارشنبه ۱۳ آذرماه ابراز داشت: در حالیکه گرانی مواد اولیه بر قیمت تمام شده تاثیر گذاشته و اکنون بازار فروش دچار چالش جدی و کمبود فروش شده است تداوم فعالیت هنرمندان صنایع‌دستی و فرش دستباف استان سمنان در گرو کمک و حمایت مسئولان است.

وی بیان کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمنان با اتخاذ ساز و کارهای منطقی و کارشناسی نقشی مهم در تامین بازار فروش محصولات تولیدی فرش بافان استان دارد.

مدیرعامل اتحادیه صنایع دستی و فرش دستباف استان سمنان یادآور شد: دولت تاکنون با ارائه خدمات ارزنده همراه هنرمندان صنایع‌دستی و فرش دستباف بوده، اما انتظار است در این شرایط فعلی نگاه ویژه به این بخش داشته باشد.

وی با اشاره به تاکیدها و منویات مقام معظم رهبری، ادامه داد: تقویت تعاونی‌ها و کسب و کارهای خرد نقشی مهم در اشتغالزایی و تحقق اقتصاد مقاومتی دارد و می‌توان با برنامه‌ریزی‌های منسجم در این زمینه گام‌های اساسی برای افزایش اشتغال و رونق کسب و کار برداشت.

مدیرعامل اتحادیه صنایع دستی و فرش دستباف استان سمنان گفت: ارائه بسته حمایتی مانند تسهیلات ارزان قیمت و رفع مشکلات زیرساختی برای توسعه و رونق صنایع دستی اقدامی مهم و اجتناب ناپذیر است.

۱۰ هزار و ۴۰۰ بافنده در یکصد کارگاه متمرکز و غیرمتمرکز قالیبافی این استان فعالیت می‌کنند.

۲۰ شرکت تعاونی فرش دستباف شهری و ۶ تعاونی فرش دستباف روستایی است که زیر نظر ۲ اتحادیه شرکت‌های تعاونی فرش دستباف روستایی و اتحادیه شرکت‌های تعاونی صنایع دستی و فرش دستباف شهری فعالیت می‌کنند.

کد خبر 467753

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha