دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: عملکرد اداره کل بازرسی استان در شناسایی گلوگاه‌های مفاسد اقتصادی قابل تقدیر است.  

قوه قضاییه قزوین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محمد قاسمی صبح چهارشنبه ۱۳ آذر در نشست هم اندیشی قضات دادسرای قزوین با مسئولان اداره کل بازرسی استان قزوین که در سالن جلسات دادسرای قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ریاست قوه قضاییه با برنامه «تحول» در این مسئولیت قرار گرفتند و در همین مدت کوتاه که از حضور وی می‌گذرد، تحول در بخش‌های مختلف قوه قضاییه برای همگان ملموس است و موجب امیدواری جامعه از قوه قضاییه بخصوص در برخورد با مفاسد اقتصادی شده و نقش سازمان بازرسی در این رویکرد تحول محور قوه قضاییه بسیار حساس و دارای اهمیت است.  

وی افزود: نقطه اشتراک تمامی دستگاه‌های زیرمجموعه قوه قضاییه، فساد ستیزی، احیاء و صیانت از حقوق عمومی و بیت المال است که در این جهت لازم است گلوگاه‌های فساد را که موجب تضییع حقوق بیت المال می‌شود، شناسایی کنیم.  

دادستان قزوین بیان کرد: تنها سازمانی که در قانون اساسی به آن اشاره شده، سازمان بازرسی کل کشور است و این نشان دهنده اهمیت جایگاه این سازمان در نظام مقدس جمهوری اسلامی است و یکی از طرق نظارت قوه قضاییه بر اجرای صحیح قوانین، اقدامات نظارتی سازمان بازرسی است.  

قاسمی تاکید کرد: سازمان بازرسی ایجاد شده تا کمک کار تشکیلات قضایی باشد و معتقدیم نزدیک‌ترین راه رسیدن به کشف تخلفات، شناسایی گلوگاه‌های فساد و ورود قاطعانه این سازمان است و رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار با مسئولان سازمان بازرسی به اهمیت نقش این سازمان در مبارزه با فساد تاکید داشته‌اند و ایشان نظرات موشکافانه‌ای را در راستای ارتقاء عملکرد سازمان بازرسی بیان نموده‌اند که باید به آنها توجه ویژه‌ای شود.  

این مقام قضایی استان گفت: مبارزه با فساد که شعار تحول محور ریاست محترم قوه قضاییه است، نیازمند ابزاری است که یکی از این ابزارها سازمان بازرسی است، به همین خاطر ضروری است که این سازمان به صورت تخصصی ارتقاء یابد و تقویت شود تا در پیشگیری از وقوع فساد و کشف فساد و رسیدن به گزارشات صحیح و بدون عیب و نقص به خوبی عمل کند.  

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین خاطرنشان کرد: در کارگروه "تحول در احیای حقوق عامه با رویکرد فرهنگی و تقویت مبارزه با مفاسد اقتصادی" که در هجدهمین همایش سراسری دادستان‌های سراسر کشور برگزار شد، به موضوع مبارزه با فساد بسیار تاکید شد و نظرات و رویکردهای تخصصی از سوی اعضای حاضر مطرح گردید که لازم است این موارد در نشست‌های مشترک استانی مورد بحث و بررسی قرار گیرد، زیرا هدف مبارزه با فساد است.  

قاسمی در ادامه افزود: قانون، فصل الخطاب و خط قرمز قوه قضاییه در مبارزه با فساد است و اداره کل بازرسی استان قزوین در چند سال اخیر عملکرد قابل قبولی در پیشگیری از وقوع فساد و شناسایی مفاسد اقتصادی و تشکیل پرونده قضایی داشته و توانسته بسیاری از دست اندازی‌ها به بیت المال را شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی کند که جای تقدیر دارد و دستگاه قضایی نیز در برخورد با فساد از هیچ شخص، گروه و جناحی واهمه ندارد و بدون اغماض برخورد سخت خواهد کرد.  

وی در ادامه اظهار داشت: همکاران قضایی در ارجاع گزارش‌های اداره کل بازرسی استان به کارشناسی باید دقت کافی را داشته باشند و از کارشناسان با تجربه و متخصص در این حوزه استفاده کنند و مشورت با کارشناسان و متخصصان اداره کل بازرسی را نیز در جهت شناسایی دقیق مفاسد در دستور کار قرار دهند.  

دادستان مرکز استان قزوین گفت: نحوه عمل مرتکبین در پرونده‌های مفاسد اقتصادی و تخلفات مالی پیچیده شده، بنابراین لازم است گزارشات بازرسی نیز تخصصی و کارشناس محور باشد تا بتوان ابعاد مختلف تخلفات و مفاسد را شناسایی کرد و یقیناً گزارشات جامع، صحیح و تخصصی در روند رسیدگی، کشف جرم و اعمال مجازات بسیار اثرگذار است.  

وی در پایان با بیان این‌که باید نسبت به تضییع حقوق بیت المال، اموال عمومی و مبارزه با مفاسد اقتصادی دغدغه داشته و حساس باشیم، افزود: سطح مطالبه گری جامعه افزایش پیدا کرده و ما باید پاسخگو باشیم و امروزه فضای مجازی حقیقتی انکار ناپذیر است و بسیاری از عملکردها در این فضا مورد ارزیابی گروه‌های مختلف اجتماعی و عامه مردم قرار می‌گیرد و چنانچه نشان دهنده وقوع تخلفات و مفاسد باشد، حتما ورود می‌کنیم.  
 

کد خبر 467742

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha