دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۴:۰۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مراسم ثبت نخستین میراث معنوی ایران نوروز آنرا متعلق به همه مردم جهان دانست.

به گزارش واحد مرکزی خبر، اسفندیار رحیم مشائی با برشمردن همدلی و همفکری و انسجام به عنوان مشخصه های مردم ایران، ملت ایران را هدیه کننده صلح، عشق و دوستی به همه کشورهای جهان دانست.

وی با بیان اینکه دستکم 10 کشور منطقه، نوروز را جشن می‌گیرند تصریح کرد: نوروز افتخار دارد پهنه وسیعی از جغرافیای زندگی مردم جهان را تحت تاثیر قرار بدهد.

رحیم مشائی تعلق نوروز به مردم جهان را حقیقتی مسلم دانست و گفت: نوروز ریشه‌ای از زمان است که قدمتی کهن‌تر و عمیق‌تر از خلقت انسان در کره خاکی دارد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه با ورود اسلام به ایران سنت نوروز استحکام یافته است افزود: حضور اسلام در ایران موجب شد نوروز گسترش یابد و جایگاهی فراتر پیدا کند.

رحیم مشایی همچنین گفت: نوروز متعلق به ایرانیان یا برهه‌ای از تاریخ انسان نیست بلکه نوروز بستر شکل‌گیری ارزش‌های الهی و گهواره حیات و کمالات انسانی است.

معاون رئیس جمهور در پایان، ثبت نوروز را به عنوان نخستین اثر معنوی ملی توفیق بزرگ دولت نهم دانست و ابراز امیدواری کرد در سال 87 شاهد پیشرفت‌های بزرگ و عظیمی برای کشور باشیم.

کد خبر 46758

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز