مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
۰ نفر

رئیس فدراسیون ناشنوایان ایران با بیان این‌که هیات‌های ورزش ناشنوایان دارای سالن‌ اختصاصی می‌شوند، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، تمام ادارات ورزش و جوانان استان‌ها ملزم به تامین یک سالن اختصاصی به ورزش ناشنوایان شده‌اند.

فدراسيون ناشنوايان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مهران تیشه‌گران، سه‌شنبه ۱۲ آذر در مجمع انتخاباتی رئیس هیات ورزش ناشنوایان قم در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان این استان افزود: برخی هیات‌های ورزش ناشنوایان کشور حتی از داشتن اتاقی برای فعالیت نیز محروم بوده‌اند، که برای رفع این مشکل زیرساختی، وزیر ورزش و جوانان دستور لازم برای تامین سالن اختصاصی به هیات‌های ورزش ناشنوایان را به استان‌ها صادر کرد.

وی گفت: این فدراسیون خانه ناشنوایان است و تمام مربیان رشته‌های مختلف زیرمجموعه ملزم هستند که از افراد ناشنوا به‌عنوان کمک‌مربی استفاده کنند. هم‌اکنون تمام مربیان و سرمربیان تیم‌های ملی این فدراسیون، شنوا هستند، چراکه در حال حاضر هیچ ناشنوایی که در حد مربیگری تیم ملی در رشته‌های مختلف این فدراسیون باشد را در اختیار نداریم.

تیشه‌گران بابیان این‌که آموزش مربی‌گری و داوری در فدراسیون ناشنوایان در اولویت قرار گرفته است، افزود: برنامه‌ریزی این فدراسیون تربیت مربی و سرمربی ناشنوا و استفاده از این افراد در رشته‌های مختلف تیم ملی ناشنوایان است.

رئیس فدراسیون ناشنوایان ادامه داد: بهزیستی، شهرداری و آموزش استثنایی ازجمله نهادهایی است که دارای ظرفیت‌های خوبی برای کمک به جامعه ناشنوایان هستند که باید از این ظرفیت به‌خوبی استفاده شود.

وی بابیان این‌که فدراسیون ناشنوایان ازنظر منابع مالی بسیار ضعیف است گفت: جذب حامی مالی به‌عنوان یک اولویت باید در دستور کار هیات‌های ورزش ناشنوایان کشور قرار گیرد.

تیشه‌گران ادامه داد: سال آینده ۱۱ مسابقه جهانی در ۱۱ رشته ناشنوایان در پیش داریم که برای تامین هزینه اعزام به این مسابقه‌ها پیگیری‌های بسیار زیادی در حال انجام است.

وی بابیان این‌که هیات ناشنوایان قم جزو ۱۰ هیات برتر کشور است، گفت: انتظار ما از این هیات این است که برای توسعه رشته‌های ورزشی این هیات شبانه‌روز فعالیت داشته باشند.

در مجمع انتخاباتی، مصطفی علیزاده برای سومین بار به‌عنوان رییس هیات ناشنوایان قم انتخاب شد.

بیش از چهار هزار ناشنوا در استان وجود دارند که از این تعداد حدود ۲۰۰ تن به‌طور مستمر مشغول فعالیت‌های ورزشی هستند.

کد خبر 467560

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار قم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha