معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: ۳۰ درصد دانش آموزان کشور نیازمند توانمندسازی هستند، ۲۰ درصد در معرض خطر و یک درصد هم آسیب دیده اند که باید درمان شوند.

دانش آموز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا کاظمی سه‌شنبه ۱۲ آذر در هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: آموزش و پرورش یک دستگاه نیست، یک فرادستگاه است و بدون کمک دستگاه‌های دیگر به خوبی نمی‌تواند فعالیت فرهنگی را انجام دهد.

کاظمی افزود: امروز اگر آموزش و پرورش در محور کار قرار گرفته است به این معنی نیست که آموزش وپرورش متولی آسیب های اجتماعی است، دانش‌آموزان در اختیار آموزش و پرورش هستند و نیازمند حمایت و همکاری همه دستگاه‌ها هستند.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان کرمانشاه هم با اشاره به اجرای طرح «نماد» در مدارس استان هم‌زمان با مدارس سراسر کشور گفت: امیدواریم با اجرای طرح نماد شاهد کاهش بروز آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه باشیم.

مجید یزدان‌پناه، از اختصاص اعتباراتی برای کانون‌های فرهنگی تربیتی آموزش و پرورش، مدارس در معرض آسیب‌های اجتماعی، تجهیز کتابخانه‌های مدارس و نیز امور پرورشی مدارس حاشیه ای کرمانشاه در سفر معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش به استان خبر داد و گفت: همچنین در این سفر یک میلیارد تومان برای اردوگاه دانش آموزی شهید چمران شهرستان پاوه در نظر گرفته شد.

وی در ادامه اشاره ای هم به مجموعه اقدام های انجام شده برای بازسازی مدارس آسیب‌دیده مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه داشت و افزود: در جریان زلزله ۷.۳ ریشتری آبان ماه سال ۹۶ تعداد ۷۸ مدرسه آسیب دید که باتلاش مجموعه مدیریتی استان و با حمایت استاندار تفاهم‌نامه ساخت مدارس استان از مرز ۲۱۰ مدرسه گذشته و تاکنون هم بیش از ۱۹۰ مدرسه آن تحویل شده است.

آیین افتتاحیه میز نماد با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌ و پرورش و دیگر مسئولان امروز در مرکز مشاوره کرمانشاه در میدان فردوسی برگزار شد.

طرح ملی نماد، نظام مراقبتی اجتماعی دانش‌آموزان سراسر کشور، دوره ای آموزشی ویژه عوامل اجرایی وزارت آموزش و پرورش در استان ها است. این طرح محوری‌ترین طرح آموزش و پرورش برای توانمندسازی و ارتقای مهارت ها و نظام مراقبتی اجتماعی دانش آموزان است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از ۳۲۵ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.  

کد خبر 467548

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha