رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام از اجرای طرح جدید پلیس راهور ناجا خبر داد و گفت: براساس ابلاغیه صادره از پلیس راهور ناجا، از این به بعد سهم آموزشگاه‌های رانندگی در تصادفات جرحی و فوتی لحاظ می‌شود.

حوادث رانندگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ «ابوالفضل کهزادی» اظهار کرد: مطابق بررسی‌های به عمل آمده از سامانه‌های پلیس راهور ناجا و تحلیل تصادفات سطح کشور، تعداد ۸۸۷ نفر از رانندگانی که از آموزشگاه‌های رانندگی تحت مسئولیت استان ایلام موفق به اخذ گواهینامه شده‌اند در تصادفات منجر به فوت و جرح شدید به علت ارتکاب تخلفات حادثه‌ساز مقصر بوده و سهم قابل‌توجهی از رانندگان مقصر کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: این امر نشانگر عدم احساس مسئولیت، عدم نظارت و عدم کنترل موثر متولیان مربوطه شامل مدیران آموزشگاه‌های رانندگی- مربیان، مدرسین، و افسران بازنشسته و کارکنان موسسه راهگشا و ... بر فرآیند صدور گواهینامه از مرحله ثبت‌نام تا ارائه آموزش‌های تئوری، آموزش‌های عملی و آزمون در آموزشگاه‌های استان است.

کهزادی خاطرنشان کرد: به همین دلیل به تمام کارشناسان تصادفات ابلاغ شده، در صورتی که عدم مهارت راننده در فرآیند شکل‌گیری تصادفات موثر تشخیص داده شد، نسبت به تعیین سهم تقصیر برای آموزشگاه‌های رانندگی بر اساس تبصره ۳ ماده ۱۴ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب ۱۳۸۹ اقدام کند.

رئیس پلیس راهور استان تصریح کرد: به منظور ارتقاء کیفی سطح آموزش‌های تئوری و عملی مربوط به گواهینامه رانندگی به امور آموزشگاه‌های یلیس راهور و بازرسی موسسه رهگشا تاکیدشده با تشدید نظارت های کاربردی، آموزشی و موثر بر عملکرد آموزشگاه‌ها نظارت مستمر داشته باشند.

کد خبر 467528

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha