هشت هزار دز واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های هدف به صورت رایگان در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی توزیع شد.

تزريق واكسن آنفلوانزا، 833

به گزارش همشهری به نقل از ایرنا، مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد سه‌شنبه ۱۲ آذر گفت: این تعداد واکسن برای افراد در معرض خطر شامل کارکنان درمانی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی، مراکز دامپزشکی و نیروی انتظامی و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماران پیوند کلیه اختصاص می‌یابد.

دکتر محمد جعفر صادقی افزود: هم‌اکنون واکسن آنفلوآنزا در بخش خصوصی و داروخانه‌های مشهد موجود است و افرادی که در معرض خطر هستند می‌توانند آن را تهیه کنند.

وی ادامه داد: تزریق واکسن آنفلوآنزا برای مادران باردار، کودکان، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و دارای سیستم ایمنی ضعیف توصیه می‌شود.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شیوع بیماری آنفلوآنزا تا فروردین ماه هر سال ادامه دارد و بهترین زمان تزریق واکسن این بیماری مهر ماه است و دو هفته طول می‌کشد تا ایمنی بدن تامین شود.

صادقی ارائه آمار و اطلاعات مرتبط با تعداد مبتلایان به بیماری آنفلوآنزا و مرگ‌ و میر ناشی از آن در استان خراسان رضوی  را منوط به مصاحبه با مسئولان وزارت بهداشت دانست.

عفونت‌های تنفسی به ۲ بخش ویروسی و میکربی تقسیم می‌شوند و از بین تمام عفونت‌های تنفسی بیماری آنفلوآنزا به دلیل همه‌گیری و خطرات انتشار آن از سوی وزارت بهداشت مورد ثبت و پیگیری قرار می‌گیرد.

بیماری آنفلوآنزا دارای سه تیپ A، B، C است و مجموعه‌ای از ویروس‌های عامل این بیماری شناخته شده‌اند که گونه‌های آن هر سال در حال تغییر است اما عمده بیماری آنفلوآنزای انسانی از نوع و تیپ A و گونه H۱N۱ است.

غیر از بیماری آنفلوآنزا بقیه عفونت‌های تنفسی واکسن ندارند و این واکسن که بیماری آنفلوآنزا را مهار می‌کند در افراد مستعد این بیماری کاربرد دارد و باید در اوایل شروع فصل سرما و ابتدای پاییز تزریق شود.

کد خبر 467478

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha