به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ایوب کرد امروز با بیان این مطلب، افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۴ جلسه مربوط به کمیسیون ماده ۱۱ به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات رانندگان فعال در بخش حمل و نقل جادهای کالا و مسافر و تعداد ۱۵ جلسه مربوط به کمیسیون ماده ۱۲ به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات شرکتها و موسسات حمل و نقل عمومی جادهای کالا و مسافر، تشکیل شده است.
وی عمده تخلفات رانندگان سیستان و بلوچستان را کسر تجهیزات ایمنی، اخذ بارنامه و صورت وضعیت صوری ذکر کرد و ادامه داد: با توجه به اختیارات تفویض شده به کمیسیون استانی، برای رانندگانی که تخلف آنها احراز شده آراء متفاوتی از تذکر کتبی با درج در سوابق کارت هوشمند تا لغو کارت هوشمند به مدت یک ماه، در نظر گرفته شده است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای سیستان و بلوچستان در خصوص عمدهترین تخلفات کمیسیون ماده ۱۲ نیز گفت: عدم رعایت ضوابط تهیه، تنظیم و استفاده از بارنامه و صورت وضعیت، سوء استفاده از کارت هوشمند راننده و اخذ کمیسیون اضافی از رانندگان را از عمدهترین تخلفات شرکتها، موسسات حمل و نقل کالا و مسافر جادهای این استان عنوان کرد.
وی خاطر نشان کرد: عنایت به لزوم ایجاد آرامش و اطمینان خاطر برای کاربران جادهها بویژه استفاده کنندگان از حمل و نقل عمومی مسافری جادهای و با توجه به سهم عمده جابجایی بار از طریق جادهها در کشور، کاهش تخلفات مربوطه از طریق افزایش نظارت و رسیدگی به آنها از دغدغههای مهم و اساسی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جادهای در سراسر کشور به شمار میرود.
کرد با اشاره به فواید استفاده از فناوریهای نوین در ارتباط و تعامل دو طرفه با سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، بیان کرد: شهروندان میتوانند علاوه بر مراجعه حضوری به ادارات و نمایندگیهای تابعه این اداره کل در شهرستانهای استان، از طریق ارسال پیامک به شماره ۳۰۰۰۱۴۱ و یا تماس با سامانه ۱۴۱ و یا از طریق سیستم «شهراه»، هرگونه انتقاد، پیشنهاد و یا شکایت را به این اداره کل منعکس کنند.
نظر شما