سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴
۰ نفر

بخشدار مرکزی پلدختر گفت: روستاهای پلدختر همچنان درگیر آسیب‌های سیلاب فروردین‌ماه هستند و لازم است در رسیدگی به این مناطق تسریع شود.

سیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، مرتضی کائیدی شامگاه دوشنبه  یازدهم آذر در جلسه کمیته برنامه برنامه‌ریزی و توسعه شهرستان پلدختر اظهار داشت: اعتباراتی که جهت احداث دیواره ساحلی، ساخت و تعمیر واحدهای مسکونی، مرمت و بازسازی معابر و جداول روستاهای سیل زده در اختیار بنیاد مسکن قرار داده شده عملیاتی شده است.

وی افزود: برای خارج شدن این روستاها از وضعیت کنونی و آسیب های ناشی از سیل لازم است در روند کار تسریع شود.

بخشدار مرکزی پلدختر گفت: آب منطقه ای لرستان تاکنون در روستای «چم مهر» اقدام به لایروبی رودخانه کشکان و احداث دیواره حفاظتی در روستای «چم گز» نکرده است که انتظار می رود در اسرع وقت تامین اعتبار و نسبت به این عملیات ها اقدام شود.

کائیدی افزود: راههای دسترسی به مناطق عشایری که در جریان بارندگی های گذشته تخریب شده تا کنون مرمت و بازسازی نشده و لازم است امور عشایر استان و شهرستان در اسرع وقت تامین اعتبار این راه ها را پیگیری و به تسطیح راه ها اقدام شود.

وی یادآورشد: به علت کمبود اعتبار تخصیص یافته به آب روستایی، خسارت های ناشی از سیل جبران نمی شود و تعمیر شبکه داخلی و خطوط انتقال آب به روستاها نیاز به تخصیص اعتبار بیشتر دارد.

بخشدار مرکزی پلدختر افزود: پل های ارتباطی روستاهای کلک بیشه، کیان آباد، پران پرویز، لیلان چم و چم غلامعلی که در جریان سیل تخریب شده بود تاکنون بازسازی و احداث نشده اند.

کائیدی گفت: بیشتر محورها،  پل‌ها، آب نماها و کناره جاده ها در بارندگی های گذشته و سیل، دچار تخریب شده و نیاز به مرمت و بازسازی دارد و همچنین رسوبات جمع شده زیر پل ها باید در اسرع وقت لایروبی شود.

کد خبر 467377

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha