پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد که بر اساس تفاهم‌نامه پلیس و نرم‌افزارهای مسیریاب‌ داخلی، به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات ترافیکی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

مسیریاب نشان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، سرهنگ محمد رازقی، رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در این باره گفت: پلیس راهور در راستای هوشمندسازی و حمایت از تولید داخلی، قرارداد همکاری با نرم‌افزارهای مسیریاب ایرانی مانند اپلیکیشن «نشان» منعقد کرده است.

وی افزود: پلیس راهور برای مدیریت بهتر جریان ترافیک، رابطه‌ای دوسویه با این نرم‌افزارها ایجاد کرده است.

سرهنگ رازقی ادامه داد: پلیس می‌تواند از اطلاعات این اپلیکیشن‌ها مانند میانگین سرعت تردد و سنگینی بار ترافیکی در محورها استفاده کند و از آن‌جایی که اطلاعات این اپلیکیشن‌ها از میزان تردد کاربران گرفته می‌شود، بسیار برای ما مفید خواهد بود.

وی گفت: اصلاحات هندسی، ثبت وضعیت ترافیکی و شناسایی نقاط حادثه‌خیز از جمله مواردی است که توسط این نرم‌افزارها ثبت شده و برای پلیس قابل استفاده است.

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور درباره همکاری پلیس با نرم‌افزارهای مسیریاب، اظهار کرد: اگر معبری مسدود شود یا حوادثی رخ دهد که باعث ایجاد بار ترافیکی سنگین شود، پلیس از دسترسی خود استفاده و این اطلاعات را بر روی نقشه مسیریاب ارسال می‌کند؛ همچنین تغییرات ترافیکی اعمال‌شده در خیابان‌ها مانند حذف دوربرگردان یا تغییر جهت خیابان‌ها نیز سریعاً در این نرم‌افزار قابل مشاهده خواهد بود.

وی افزود: همچنین در تظاهراتی مانند روز قدس، اطلاعات خیابان‌های مسدودشده و مسیرهای راهپیمایی نیز به صورت آنلاین بر روی نقشه مسیریاب قرار خواهد گرفت.

سرهنگ رازقی با اشاره به ناکارآمدی اپلیکیشن‌های مسیریاب خارجی نسبت به مسیریاب‌های داخلی، افزود: نرم‌افزارهای مسیریاب خارجی اطلاعات دقیق و به‌روزی ندارند و فقط با نظر کاربران تغییرات را ایجاد می‌کنند، اما نرم‌افزار «نشان» به‌روزترین اطلاعات و دقیق‌ترین عناوین را به کاربران ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: در این رابطه دوسویه، کاربران می‌توانند بهترین مسیرها را پیدا کنند، در ترافیک نمانند و درباره تغییرات ترافیکی نگرانی نداشته باشند.

کد خبر 467191

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha