دنباله انیمیشن بسیار موفق «یخ‌زده» در پنج روز منتهی به تعطیلی‌های روز شکرگزاری در آمریکای شمالی ۱۲۴ میلیون دلار فروخت.

فيلم يخ‌زده 2

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هالیوود ریپورتر، «یخ‌زده ۲» که ماجراهایی تازه از پرنسس آنا و کویین السا روایت می‌کند، رکورد اکران چهارشنبه تا یکشنبه روز شکرگزاری را شکست. این رکورد پیش‌تر با ۱۱۰ میلیون دلار دست «بازی‌های گرسنگی: گرفتن آتش» بود. فروش ۸۶ میلیون دلاری «یخ‌زده ۲» از جمعه تا یکشنبه هم بهترین عملکرد یک انیمیشن است که اکران آن در روزی جز جمعه آغاز می‌شود.

پیش از این «اینکردیبل‌ها ۲» و «شیرشاه» به ترتیب ۸۰ و ۷۷ میلیون دلار فروخته بودند. به این ترتیب، «یخ‌زده ۲» در دومین هفته اکران ۲۸۸ میلیون دلار از اکران در آمریکا و کانادا به دست آورده و با در نظر گرفتن ۴۵۱ دلار فروش بین‌المللی، گیشه جهانی آن به ۷۳۹ میلیون دلار می‌رسد. انیمیشن تازه استودیو دیزنی تا چند روز دیگر وارد باشگاه فیلم‌های یک میلیارد دلاری می‌شود و رکورد ۱.۲ میلیارد دلاری «یخ‌زده» را می‌شکند.

با فروش رویایی «یخ‌زده ۲»، درآمد استودیو دیزنی در ۱۱ ماه سال ۲۰۱۹ به ۳.۲ میلیارد دلار در بازار آمریکا رسید که بیش از رکورد ۳.۱ میلیارد دلاری همین استودیو در ۱۲ ماه ۲۰۱۸ است. به این ترتیب، دیزنی ۳۱ درصد فروش بلیت سینماهای آمریکای شمالی را در اختیار گرفت و اگر درآمد ۴۹۰ میلیون دلاری فاکس قرن ۲۱ (زیرمجموعه تازه دیزنی) هم به این رقم افزوده شود، رکورد این استودیو رویایی‌تر هم می‌شود.

برادران وارنر با ۱.۵ میلیارد دلار و ۱۵ درصد سهم بازار، یونیورسال با ۱.۴ میلیارد دلار و ۱۴ درصد سهم بازار، سونی با یک میلیارد دلار و ۱۱ درصد سهم بازار و لاینزگیت و پارامونت هم به ترتیب با ۶.۶ و ۵.۴ درصد سهم بازار در رده‌های بعد پس از دیزنی قرار گرفته‌اند. دیزنی در آستانه رسیدن به درآمد ۱۰ میلیارد دلاری در دنیا در سال ۲۰۱۹ است و با «جنگ‌های ستاره‌ای» جدید قطعا رکوردها را می‌شکند.

«یخ‌زده ۲» ششمین فیلم یک میلیارد دلاری دیزنی در سال ۲۰۱۹ خواهد بود و استودیو در این بخش هم رکورد سال ۲۰۱۶ خود را با چهار فیلم یک میلیارد دلاری می‌شکند. «انتقام‌جویان: پایان‌بازی» با ۲.۸ میلیارد دلار پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما و محصول ۲۰۱۹ دیزنی است.

کد خبر 467143

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha