مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از برگزاری دومین جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی در استان اردبیل در مجتمع فرهنگی و هنری فدک و در سه بخش رقابتی، نمایشگاهی و کارگاهی خبرداد.  

جشنواره مد و لباس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سیدناصر اسحاقی در نشست ساماندهی کارگروه مد و لباس استان اردبیل اظهار کرد: این جشنواره در مجتمع فرهنگی و هنری فدک و در سه بخش رقابتی، نمایشگاهی و کارگاهی برگزار می‌شود، به‌طوری‌که بخش رقابتی مربوط به طراحی پوشاک، بخش نمایشگاهی در دو بخش آثار برگزیده طراحی و تولیدات تولیدکنندگان و بخش کارگاهی با دو موضوع «آشنایی با نرم‌افزارهای طراحی لباس» و «طراحی لباس از ایده تا اجرا» پیش‌بینی و تعریف شده است.  

به گفته مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی اردبیل علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این کارگاه‌ها تا ۱۵ آذرماه به آدرس خیابان شهید مطهری، اداره کل ارشاد استان اردبیل مراجعه کرده و با ارائه مدارک در این جشنواره حضور یابند.  

اسحاقی بیان کرد: درصدد هستیم تا با چند برابرسازی حرکت‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری کم و کاستی‌ها را برطرف کرده و در راستای برگزاری دومین جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی در استان اردبیل تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم.  

وی ادامه داد: با توجه به رقابت سخت تبلیغاتی رقبای ایرانی و خارجی در حوزه مد و لباس باید برنامه‌های خوبی در این زمینه انجام یابد تا بتوانیم با توسعه حرکت‌های فرهنگی و هنری در راستای دستیابی به اهداف مورد نظر موفق عمل کنیم.  

مدیرکل ارشاد استان اردبیل اضافه کرد: باید با نهادسازی و گفتمان‌سازی به عنوان دو مقوله مهم در حوزه مد و لباس ورود جدی داشته باشیم و برگزاری جشنواره‌های مد و لباس ایران اسلامی را با فرهنگ و تمدن خود آمیخته و بازار رقابتی در بین تولیدکنندگان داخلی ایجاد کنیم چرا که این مسئله تا حد قابل توجهی در شکوفایی استعدادها و نیز کوتاه‌سازی دست خارجی‌ها از بازار لباس در کشورمان خواهد بود.  

کد خبر 467054

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اردبیل

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha