مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
۰ نفر

مدیر کل کمیته امداد استان تهران اعلام کرد که ۳۶۱ کودک یتیم و نیازمند استان، نیازمند حامی هستند.  

کمیته امداد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از کمیته امداد استان تهران، سید ابوالفضل پرپنجی گفت: حامیان نوع دوست از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۸ میلیارد و ۸۸۹ میلیون تومان به فرزندان یتیم و غیر یتیم تحت حمایت کمک کرده‌اند.  

وی با اشاره به این‌که هم‌اکنون ۱۸ هزار و ۷۶۲ فرزند یتیم و غیر یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان تهران هستند، افزود: ۳۶۱ نفر از این فرزندان شامل ۲۹ فرزند یتیم و ۳۳۲ فرزند غیریتیم چشم انتظار حمایت خیران هستند.  
وی به تعداد خیرانی که به عنوان حامی با کمیته امداد استان تهران همکاری دارند اشاره کرد و ادامه داد: هم‌اکنون ۶۳ هزار و ۸۶۴ نفر از خیران نوع دوست حامی پنج هزار و ۸۹۵ فرزند یتیم و ۱۲ هزار و ۸۶۷ فرزند غیر یتیم (محسنین) تحت حمایت کمیته امداد استان تهران هستند.  

مدیر کل کمیته امداد استان تهران با بیان این‌که کمک‌های حامیان به فرزندان معنوی خود به صورت نقدی و کالایی صورت می‌گیرد، گفت: حامیان نوع دوست طرح اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد استان تهران از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۸ میلیارد و ۹۹۵ میلیون تومان به صورت نقدی و غیر نقدی به فرزندان معنوی خود کمک کرده اند.  

پرپنچی با اشاره به این‌که کمک‌های حامیان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد رشد داشته است، تصریح کرد: ۶۰ هزار و ۶۴۳ حامی بومی استان تهران، سه هزار و ۲۲۱ حامی خارج از استان و ۱۴۵ نفر از حامیان نیز مقیم خارج از کشور هستند.  
وی با اشاره به این‌که طرح‌ اکرام ایتام و محسنین، یکی از طرح‌های کمیته امداد برای بهره مندی از مشارکت مردمی در رسیدگی به نیازمندان اجرا می‌کند، بیان کرد: طرح اکرام ایتام اختصاص به کودکانی دارد که پدر خود را از دست داده‌اند.  
پرپنچی ادامه داد: طرح محسنین نیز مربوط به کودکانی است که یا پدر و مادر از یکدیگر جدا شده و تحت سرپرستی مادرشان هستند یا این‌که پدرشان در قید حیات است، اما به هر دلیل قادر به تامین معاش خانواده نیست و تشخیص نیازمند بودن این خانواده‌ها توسط کارشناسان کمیته امداد انجام می‌شود.  

کد خبر 466936

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha