هواشناسی مازندران با انتشار اخطاریه پیش‌بینی کرد از عصر فردا دوشنبه ۱۱ آذر ماه موج جدید سامانه کم فشار وارد استان خواهد شد و نسبت به کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه ای دمای هوا مازندران هشدار داد.

برف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس پیش‌بینی هواشناسی مازندران، دمای هوا در گرم‌ترین ساعت امروز یکشنبه به حدود ۲۱ درجه و روز دوشنبه نیز به ۲۳ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

هواشناسی مازندران با آرام توصیف کردن شرایط جوی تا ظهر روز دوشنبه اعلام کرد که از بعد از ظهر دوشنبه رفته رفته سامانه بارشی وارد مازندران شده و تا فردا شب سراسر استان را در بر می‌گیرد.

هواشناسی مازندران در اخطاریه خود برای مناطق جلگه‌ای استان وزش باد نسبتا شدید همراه با بارش‌های رگباری باران پیش‌بینی و اعلام کرد که دمای هوا نیز کاهش محسوسی خواهد داشت.

بنابر گزارش هواشناسی مازندران، در ارتفاعات مازندران نیز بارش‌ها به صورت برف خواهد بود و دمای هوا نیز افت شدید خواهد داشت.

پیش‌بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد دمای هوا برای روز سه‌شنبه نسبت به امروز در مناطق جلگه‌ای تا ۱۰ درجه و در مناطق کوهستانی تا ۱۵ درجه کاهش پیدا می‌کند و دمای شهر ساری مرکز مازندران هم برای روز سه‌شنبه در گرم‌ترین ساعت ۱۳ درجه می‌رسد.

هواشناسی مازندران همچنین علاوه بر این در ارتفاعات محورهای کوهستانی مازندران به علت بارش برف پدیده مه‌گرفتگی و لغزندگی جاده را برای روزهای آینده پیش‌بینی کرد و نیز هشدار داد که رانندگان احتیاط بیشتری به خرج دهند.

دریای خزر در این مدت مواج و طوفانی است. با توجه به اینکه هواشناسی مازندران ارتفاع امواج را بیش از ۲ متر پیش‌بینی کرده است، در این مدت تمامی فعالیت‌های دریایی ممنوع خواهد بود.

در حال حاضر شرایط جوی استان نیمه ابری بوده و ایستگاه گلوگاه با ۲۲ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و استگاه هواشناسی بلده با هفت درجه سردترین نقاط مازندران را نشان می‌دهند.

کد خبر 466907

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha