مدیر بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به شناسایی ۹ نفر مبتلا به بیماری ایدز در خراسان جنوبی، گفت: از این تعداد شش نفر مرد و سه نفر زن هستند.

ایدز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مجید شایسته اظهار کرد: بیماری ایدز از طریق وسایل مشترک مانند تزریق مواد مخدر، تیغ و وسایل تیز و برنده، فرآورده‌های خونی و خون، انتقال از مادر باردار به نوزاد و حین و پس از زایمان در دوران شیردهی و ارتباط جنسی انتقال می‌یابد.

وی با بیان این‌که بیشترین درصد علت ابتلا به ایدز از طریق ارتباط جنسی بوده است، افزود: این بیماری از طریق ظروف غذاخوری، روبوسی، عطسه، مسافرت و... منتقل نمی‌شود و این موارد راه انتقال نیست.

مدیر بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: دوری از مواد مخدر، عدم استفاده از وسایل تیز و برنده مشترک و استفاده شده، درمان صحیح مادر باردار مبتلا به ایدز از جمله راه‌های پیشگیری از ابتلا به ایدز است.

شایسته تصریح کرد: در حال حاضر دو مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری در بیرجند و فردوس دائر است و در سایر شهرستان‌ها نیز مراکز بهداشتی به ارائه خدمت به مراجعان در مورد این بیماری مشغول هستند.

وی ادامه داد: این مراکز خدماتی مانند مشاوره، وسایل پیشگیری‌کننده و انجام آزمایش ایدز و سایر خدمات را در کمال امانت‌داری و رازداری به بیماران ارائه می‌دهند.

مدیر بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به شناسایی ۹ نفر مبتلا به بیماری ایدز در خراسان جنوبی، افزود: از این تعداد شش نفر مرد و سه نفر زن هستند.

شایسته با بیان اینکه تمامی مراحل درمان و خدمات ارائه شده به بیماران ایدز به صورت رایگان است، یادآور شد: تنها راه تشخیص ایدز انجام آزمایش خون است.

وی خاطرنشان کرد: در هفته اطلاع رسانی ایدز هر روز با یک پیام از جمله رسانه و ایدز، سازمان‌ها و ایدز، ایدز و مسئولیت اجتماعی، زندگی با ایدز، خانواده و ایدز، جوانان، نوجوانان و ایدز و آزمایش و ایدز نامیده شده و تلاتش می‌شود در راستای آگاهی بخشی به جامعه گام برداریم.

کد خبر 466772

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha