همشهری آنلاین: هیئت نظارت بر مطبوعات در جلسه بیستم اسفند86، مجوز 9 نشریه را لغو کرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سایت اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی، در جلسه هیأت نظارت بر مطبوعات مقرر شد: به 13 نشریه دیگر که در این حوزه‌ها فعالیت دارند جهت رعایت مفاد قانون مطبوعات و پایبندی به رسالت‌های مطبوعاتی تذکر داده شود.

اسامی نشریاتی که از سوی هیأت نظارت بر مطبوعات لغو امتیاز شده‌اند عبارتند از: دو هفته نامه «دنیای تصویر»، ماهنامه«بازنگری»، دو هفته‌نامه «صبح زندگی»، هفته نامه«تلاش»، هفته نامه «به سوی افتخار»، هفته نامه «ندای ایران»، ماهنامه «هفت»، ماهنامه «شوکا»و دو هفته نامه «هاوار».

اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی همچنین اعلام کرد: برخی تخلفات مطبوعاتی مثل استفاده ابزاری از عکس‌های هنرپیشگان بخصوص هنرپیشه‌های فاسد خارجی، درج جزییات زندگی مبتذل آنان، درج مطالب خرافی،‌ تبلیغ خواص دارویی بدون اخذ مجوز از مراجع و سازمان‌های ذیربط، ترویج خرافه‌گرایی، درج مطالب خلاف عفت عمومی و نیز مطالب تحریک‌آمیز قومی بخصوص اهانت به اقوام شریف ایرانی موجب حساسیت و برخورد قانونی هیأت نظارت بر مطبوعات می‌گردد.

این گزارش حاکی است: به تعدادی از نشریات نیز به منظور خودداری از تخلفات مذکور و همچنین رعایت منافع ملی در آگهی‌های تبلیغاتی به ویژه در حوزه‌های گردشگری، اقتصادی و بانکی تذکر داده شده است که گاهی بی‌توجهی آنان به این تذکرات موجب تنزل سطح کار حرفه‌ای مطبوعاتی و فریب اشخاص ناآگاه و خسارت به مردم می‌شود.

در ادامه عنوان شده است: اکثر قریب به اتفاق مطبوعات کشور در سالی که گذشت با پایبندی بر رسالت‌های قانونی و مطبوعاتی خود و تلاش‌های در خور تقدیر سال موفقی را پشت سر گذاشتند. حمایت‌های یکپارچه مطبوعات در بحث حقوق هسته‌ای صلح‌آمیز کشور، دعوت و تشویق مردم برای شرکت در انتخابات کم نظیر مجلس هشتم، وفاداری به قانون اساسی و شعار محوری سال 86 یعنی اتحاد اسلامی و انسجام ملی از نقاط برجسته فعالیت‌های مطبوعات کشورمان در این سال بوده است.

کد خبر 46672

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز