معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از فوت ۳ نفر در کردستان بر اثر مبتلا به بیماری آنفلوانزا خبر داد.

آنفلوانزا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ابراهیم قادری اظهار کرد: تا کنون از ۱۳۱ نفر بیمار مشکوک به آنفلوانزا در سطح استان کردستان نمونه گیری شده است که، از این تعداد ۳۴ مورد مثبت بوده است.

وی با اشاره به اینکه این افراد در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری هستند افزود: تاکنون سه نفر از بیماران مبتلا به آنفلوانزا در استان کردستان فوت کرده‌اند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی استان کردستان اعلام کرد: یک نفر از فوت شدگان مربوط به شهرستان مریوان و ۲ نفر نیز مربوط به شهرستان قروه هستند.

وی از انجام اقدامات لازم برای درمان بیماران بستری شده خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر از لحاظ  تامین دارو برای این بیماران در استان هیچگونه کمبود و مشکلی وجود ندارد.

قادری تصریح کرد: سردرد شدید، افزایش ناگهانی دمای بدن، درد شدید عضلانی، ضعف، کوفتگی و خستگی طولانی مدت، سرفه دائمی خشک و شدید و اسهال و استفراغ بویژه در کودکان از علایم این بیماری است.

وی با تاکید بر اینکه مردم در صورت داشتن این علایم در سریعترین زمان ممکن به مراکز درمانی مراجعه کنند، یادآور شد: ویروس آنفلوآنزا به شدت مسری است و حداقل در ۳۰ دقیقه از طریق دست های آلوده منتقل می‌شود، ضمن اینکه پایه اصلی کنترل این بیماری باشست و شوی مداوم دست‌ها و پرهیز از دست دادن و روبوسی کردن است.

کد خبر 466653

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha