مدیر شعب بانک توسعه تعاون کهکیلویه و بویراحمد گفت: این بانک از ابتدای طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری ۳۵۲ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرده است.

اشتغال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سید مهدی میراب باشی روز شنبه نهم آذرماه اظهار داشت: بانک توسعه تعاون به عنوان یک بانک  دولتی توسعه ای عاملیت طرح های تکلیفی از طرف دولت را به عهده دارد که یکی از این طرح‌های ملی اشتغال پایدار روستایی و عشایری است.

وی افزود: بانک توسعه تعاون کهگیلویه و بویراحمد با عملکرد مطلوب خود توانسته است زمینه کمک به ایجاد اشتغال وافزایش تولید درسطح روستاهای استان را فراهم کند.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون کهکیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بانک توسعه تعاون استان آمادگی کامل برای حمایت و ارائه تسهیلات روستایی به جوانان تحصیلکرده را در راستای در تحقق شعار رونق تولید دارد.

وی در ادامه بیان کرد: استان کهکیلویه و بویراحمد با داشتن منابع آبی فراوان از جمله رودخانه  و چشمه‌های خروشان ظرفیت قابل توجهی برای پرورش ماهی دارد و بهره‌برداری از این ظرفیت‌های خدادادی زمینه رشد اقتصادی منطقه  و در نهایت اشتغا ل جوانان تحصیلکرده منطقه را فراهم می سازد.

میراب باشی ابراز داشت: طرح پرورش ماهی با مدیریت یک زن  در زمینی به مساحت ۴ هزار متر و با ۱۲ عدد استخر پرورش ماهی و فروش سالیانه ۲۰ میلیارد ریال مشغول به کار است و تاکنون مبلغ ۳ میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح اشتغالزایی روستایی از بانک توسعه تعاون دریافت کرده است.

در فاز نخست طرح اشتغال روستایی یک هزار و ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات روستایی و عشایری به استان اختصاص داده شد.

 در فاز دوم طرح حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری سه هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شد.

نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد ۱۷.۷ درصد در سال ۱۳۹۵ بوده که در سال ۱۳۹۶ با ۴.۴ درصد کاهش به ۱۳.۳ درصد رسید.
کهگیلویه و بویراحمد ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۴۶ درصد آنان در روستاها زندگی می‌کنند

کد خبر 466569

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha