مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: با اجرای قانون مدیریت مصرف در حامل های انرژی به ویژه افزایش قیمت بنزین، مصرف جایگاه های CNG استان از مرز مصرف نیم میلیون مترمکعب در روز فراتر رفت.

cng

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، احمد فعله گری اظهار کرد: تاکنون به‌طور میانگین روزانه ۴۴۰ هزار مترمکعب گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) در جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی استان  توزیع می‌شد که این رقم با اعلام طرح سهمیه‌بندی بنزین و هم‌زمان با اجرای این طرح به‌طور میانگین به روزانه ۵۱۰ هزار مترمکعب رسیده است.

فعله گری با اشاره به اینکه خودروهای دوگانه‌سوز اکنون امکان استفاده از سهمیه بنزین خود را هم دارند، افزود: پیش‌بینی ما این است که با اتمام سهمیه بنزین ماهانه، مقدار مصرف سی‌ان‌جی در استان، از مرز۶۰۰ هزار مترمکعب در روز فراتر رود.

فعله گری ضمن تاکید بر آمادگی شرکت گاز استان کردستان برای ارائه خدمات مستمر  به جایگاه های سی‌ان‌جی در سراسر استان، بیان کرد: خوشبختانه با افزایش تعداد جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی در سطح استان هم‌اکنون ظرفیت مناسبی به لحاظ عرضه سی‌ان‌جی به خودروها در استان وجود دارد و این شرکت به ۵۲ جایگاه سی ان جی خدمات ارائه می دهد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در زمینه آمار مصرف جایگاه های سی ان جی بعد از اجرای طرح مدیریت مصرف بنزین چنین خاطرنشان کرد: در روز بیست و سوم آبان ماه سال جاری مصرف جایگاه های سی ان جی استان  نمایشگر عدد ۴۳۵ هزار و ۲۰ متر مکعب بوده که در بیست و چهارم این عددبه ۴۷۲ هزار و ۴۰۴ متر مکعب افزایش یافته که  شاهد ۹ درصدی افزایش مصرف هستیم.

وی یادآور شد: این افزایش مصرف در روزهای بعد از اجرای طرح نیز مشاهده می شود و در روز سی ام آبان ماه، جمع کل مصارف جایگاه های سی ان جی استان ۵۳۷ هزار و ۲۶۲ متر مکعب بوده که افزایش ۲۴ درصد را نسبت به روز بیست و سوم شاهد هستیم و در روز دوم آذرماه عدد مصرف ۵۱۷ هزار و  ۴۷۸ متر مکعب خبر از افزایش ۱۹ درصدی می دهد.  

کد خبر 466492

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha