پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
۰ نفر

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: پیشگیری و قانونمداری دو اصل مهم در برگزاری انتخابات سالم و پرشور در اردبیل است و ما از این دو اصل کوتاه نمی‌آییم.

انتخابات مجلس

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا،  سیدناصر عتباتی در همایش هیئت‌های نظارت و بازرسی انتخابات استان، شهرستان و بخش اظهار کرد: مهم‌ترین اصل در برگزاری انتخابات قانونمند این است که هیئت‌های نظارت و سایر مجریان انتخاباتی باید با تکالیف و وظایف قانونی خود به نحو درست و صحیح آشنا شوند.

وی با اشاره به این‌که مجریان انتخابات باید همواره خود را مسلح به قانون کنند، خاطرنشان کرد: ضروری است مجریان انتخابات با اختیارات و وظایف خود در موضوع انتخابات در تمام مراحل آن اعم از قبل، حین و بعد از انتخابات آشنایی کافی داشته باشند چرا که این امر سبب خواهد شد تا روند انتخابات شکل صحیح به خود بگیرد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با تاکید بر بر لزوم پیش‌بینی و پیشگیری در مقابله با تخلفات انتخاباتی گفت: باید در ایام انتخابات باید از طریق پیش‌بینی‌هایی که از طرف کارشناسان صورت می‌گیرد، نهادها و دستگاه‌ها از آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات صحیح و دقیق برخوردار باشند و از وقوع هرگونه تخلف و جرم پیشگیری کنند.

عتباتی پیشگیری از تخلفات انتخاباتی را نیازمند اجرای شاخص‌هایی همچون آگاهسازی، ارشاد، آموزش و توجیه کاندیداهای انتخاباتی و طرفداران آنها برشمرد و بیان کرد: برنامه‌های آموزشی و فرهنگی با نگاه پیشگیرانه باید به صورت مستمر و مداوم در جریان باشد تا هیچگونه فرصتی برای متخلفان داده نشود.

وی با تاکید بر فرهنگسازی و پیشگیری از تخلفات انتخاباتی بر لزوم استفاده از از ظرفیت‌ رسانه‌ها و نهادهای فرهنگی، بسیج، ائمه جمعه و جماعات تاکید کرد و افزود: گام دوم بعد از پیشگیری مقابله جدی با جرایم و تخلفات انتخاباتی است که هیئت نظارت با جدیت در این خصوص نیز وارد شده است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: اگر جرم و تخلفی در حوزه‌های انتخاباتی اتفاق بیفتد، باید مجریان و هیئت‌های نظارتی مستندات لازم و محکم را به مراجع قضایی به منظور برخورد با متخلفین ارسال نمایند.

عتباتی اظهار کرد: مسلما دلایل و مدارک مستدل سبب صدور احکام بازدارنده خواهد بود و این امر به نوبه خود سبب پیشگیری از تخلفات در دوره‌های بعدی خواهد شد.

 رئیس کل دادگستری استان اردبیل دقت در موضوع شمارش آرا و تنظیم صورت جلسات انتخابات و نظارت به تبلیغات کاندیداها در در زمان مشخص شده قانونی را از اساسی‌ترین نیاز برگزاری انتخابات سالم اعلام کرد و گفت: این اصل باید از سوی مجریان انتخاباتی به درستی رعایت شود.

عتباتی خاطرنشان کرد: انتخابات گسترده، ‌ همه‌جانبه، حداکثری و قانونمند از مهم‌ترین هدف‌گذاری‌های انتخابات است و در این بین هماهنگی و انسجام دستگاه‌ها و نهادهای متولی در برگزاری انتخابات ضروری به نظر می‌رسد.

وی گفت: حفظ جایگاه هر یک از نهادها و دستگاه‌ها همراه با تعادل و هماهنگی آنها با یکدیگر سبب برگزاری انتخابات پرشور خواهد بود و دستگاه قضایی استان در کنار نهادهای نظارتی با هرگونه تخلفات و جرائم انتخاباتی طبق قانون به شدت برخورد خواهد کرد.

کد خبر 466243

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اردبیل

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha