همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت ملی حفاری شمال از عرضه 5 درصد سهام این شرکت در بورس طی سال 87 خبر داد.

اصغر رفیعی با بیان این که میزان سود و زیان شرکت حفاری شمال مشخص شده و این شرکت با افزایش سرمایه گذاری رو‌به‌رو بوده است، گفت: مدارک لازم برای واگذاری 5 درصد از سهام شرکت حفاری شمال در بورس به شرکت ملی نفت ایران در سال آینده داده شده است.
وی که با شانا گفت‌و‌گو می‌کرد درباره سفر هفته گذشته خود به ترکمنستان گفت: در این سفر که به منظور انجام برخی مذاکرات فنی در باره حفاری در دریای خزر به ترکمنستان انجام شد، دو طرف به نتایج بسیار خوبی دست یافتند.

رفیعی با بیان این که سکوی ایران - البرز مراحل حفاری آزمایشی را طی می‌کند، اظهار داشت: برای شروع کار این سکو در اعماق دریای خزر علاوه بر گرفتن مجوز حفاری، به یدک کش پر قدرت نیز نیاز داریم.

وی در باره دکل نیمه شناور ایران - البرز که هم اکنون در آب های ساحلی دریای خزر مراحل آزمایشی را طی می‌کند، گفت: این دکل حفاری 100 درصد آماده و هم اکنون مشکل ما برای شروع حفاری در بلوک های پیشنهادی دریایی خزر، نبود یدک کش پر قدرت است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری شمال با اشاره به اهمیت گسترش بخش خصوصی در همه صنایع کشور گفت: نتایج خوب واگذاری شرکت‌های دولتی نفتی در بازار بورس در آینده نمایان خواهد شد.

رفیعی با اشاره به تاسیس شرکت ملی حفاری شمال در سال 1383 افزود: در سال جاری ما توانستیم بیش از 14 هزار متر در خارج از کشور و در داخل کشور 13 هزار متر حفاری انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت حفاری شمال در باره برنامه‌های سال آینده این شرکت تصریح کرد: در سال آینده با وارد شدن 7 دکل پرقدرت دریایی و خشکی در مدار، شاهد جهشی بزرگ در عرصه صنعت حفاری خواهیم بود.

شرکت حفاری شمال در 4 ماه گذشته توانسته است با قدرت چانه زنی بالا و با وجود برخی محدودیت‌های بین المللی 7 دکل حفاری خشکی و دریایی تهیه کند.

کد خبر 46620

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز