همشهری آنلاین: آمار کشته‌شدگان انفجارهای پیاپی 15 مارس در یک پایگاه نظامی در آلبانی به 6 نفر رسیده است.

به گزارش رویترز، وقوع چند انفجار قوی روز شنبه 25 اسفند در یک پایگاه نظامی در نزدیکی تیرانا، پایتخت آلبانی موجب کشته شدن دست کم 5 نفر و مجروح شدن بیش از 243 نفر شده است.

سالی بریشا، نخست وزیر آلبانی با وخیم خواندن وضعیت در این پایگاه عنوان کرده است که بالگردهای امداد به منطقه اعزام شده‌اند و حال برخی از مجروحان وخیم است.

به گفته منابع تلویزیونی، انفجار زمانی رخ داده است که سه گروه از متخصصین سرگرم خنثی کردن مهمات بلااستفاده در پایگاه بوده‌اند که بر اثر یک اتفاق سبب انفجار آنها شده‌اند و اولین انفجار باعث انفجارهای بعدی شده است. 

بر اثر شدت این انفجارها در تیرانا و منطقه ساحلی دورس تعدادی از خانه‌های نزدیک این پایگاه نیز به کلی ویران شده‌اند.

پروازهای فرودگاه بین المللی مادرترزا در تیرانا هم بر اثر از شکستن شیشه‌های این فرودگاه به مدت 30 دقیقه به حالت تعلیق درآمد اما پس از آن اوضاع به حالت عادی بازگشت.

با وجود انتقال مجروحان به بیمارستان‌های اطراف، مقامات عنوان کرده‌اند که هنوز تعداد دقیق کشته شدگان مشخص نیست و ممکن است تعداد کشته‌ها در تیم‌های تخصصی که شامل شهروندان آمریکایی هم هستند بیشتر شود.

گفته می‌شود کارمندان یک شرکت آمریکایی را ناتو مامور کرده بود برای از بین بردن مهمات اضافی به ارتش آلبانی کمک کنند و به همین علت بیش از 60 نفر از جمله چند شهروند آمریکایی هنگام وقوع انفجارها در پایگاه حضور داشته‌اند.

کد خبر 46619

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز