پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
۰ نفر

نزدیک به صد قطعه جواهر با ارزش از موزه‌ جواهرات تاریخی شهر درسدن آلمان به سرقت رفت. برخی از قطعات به سرقت رفته بی‌نظیرند و قیمت‌گذاری بر آنها ممکن نیست.

آلمان سرقت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دویچه‌وله،  یکی از بزرگ‌ترین گنجینه‌های جواهرات اروپا واقع در درسدن، شهری در شرق آلمان، صبح روز دوشنبه چهارم آذرماه (۲۵ نوامبر) مورد دستبرد قرار گرفت. سارقان توانستند سه مجموعه گرانبها را که محتوی صد قطعه جواهر بود همراه خود از موزه خارج کنند.  

پلیس درسدن به خبرگزاری رویترز گفت دزدان با ایجاد آتش‌سوزی در سیستم امنیتی و زنگ هشدار موزه موجب اختلال در کار آن‌ها شدند. آنها سپس از پنجره وارد ساختمان شدند و سه مجموعه با ارزش تاریخی و فرهنگی بینظیر را از موزه خارج کردند. تصاویر دوربین‌های مداربسته نشان می‌دهند که سارقان دو نفر بوده‌اند اما پلیس معتقد است افراد بیشتری در طراحی عملیات مشارکت داشته‌اند.

 موزه Grüne Gewölbe (طاق سبز) واقع در قصری به همین نام در شهر درسدن واقع در ایالت زاکسن، یکی از بزرگ‌ترین گنجینه‌های جواهر اروپا را نگهداری می‌کند. قدمت اشیای این موزه  به قرن هفدهم میلادی می‌رسد.

نمایی از یکی از تالارهای موزه گرین والت(طاق سبز) شهر درسدن آلمان

ماریون اکرمن، مدیر مجموعه‌های هنری دولتی شهر درسدن گفت که برخی از قطعات موجود در مجموعه‌های به سرقت رفته بی‌نظیرند و قیمت گذاری بر آنها ممکن نیست. به همین دلیل دزدان نخواهند توانست آنها را به طور علنی به فروش بگذارند. وی افزود: "ممکن است سارقان مجبور شوند که  برای فروش آنها، قطعات جواهر را از هم جدا کنند و یا آنها را بشکنند. " او در ادامه گفت: " این حمله‌ای ددمنشانه است به میراث فرهنگی جهان. "

گفته می‌شود که ارزش تقریبی قطعات جواهر به سرقت رفته به یک میلیارد یورو می‌رسد.

فرماندار ایالت ساکسن نیز در توییتی اظهار داشت: «با این سرقت، کل ایالت زاکسن به غارت رفته‌است. »

مجموعه موجود در موزه گرونه گولبه در درسدن در اوایل قرن هفدهم گردآوری شد. آگوستوس دوم، شاه ساکسن قصد داشت با خریداری آثار هنری نفیس و جواهرات قیمتی و نمایش آنها در یکی از تالارهای کاخ‌اش ایالت ساکسن را در هنر و تجارت سرآمد جلوه دهد.

کد خبر 466179

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha