چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
۰ نفر

ارزش دلار در بازارهای جهانی به بالاترین سطح یک هفته اخیر رسید.

دلار 833

به گزارش همشهری آنلاین ایسنا به نقل از رویترز نوشت: در معاملات روز چهارشنبه ششم آذرماه بازارهای ارز، فضای معاملات بار دیگر کاملا تحت تاثیر اخبار مربوط به جنگ تجاری آمریکا و چین قرار گرفت. نشریه گلوبال تایمز" به نقل از منبعی آگاه در دولت چین گزارش کرده است که آمریکا و چین بسیار به فاز نخست توافق تجاری نزدیک شده‌اند. از سوی دیگر شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به صورت تلفنی گفتگو کرده و بر سر تداوم مذاکرات به توافق رسیده اند.

هم چنین رابرت لایت هایزر، وزیر بازرگانی آمریکا در گفت‌وگویی تلفنی با لیو هه، معاون نخست وزیر چین آخرین تحولات مربوط به مذاکرات تجاری بین دو کشور را بررسی کردند.

کیوسوکه سوزوکی، تحلیل‌گر ارشد بازار ارز در بانک"سوسیه جنرال" گفت: فکر می‌کنم بازارها باید تا پایان این هفته منتظر مشخص‌تر شدن پیشرفت در روند مذاکرات تجاری باشند. با توجه به گفته‌های ترامپ فکر می‌کنم آمریکا تصمیم خود برای اعمال تعرفه‌های بیشتر روی محصولات چینی را به تعویق خواهد انداخت.

چین و آمریکا درگیر یک جنگ تجاری طولانی مدت بوده‌اند که اکنون وارد شانزدهمین ماه خود شده است و از آن به عنوان یکی از اصلی‌ترین دلایل کاهش رشد اقتصادی جهان نام برده می‌شود تا جایی که بانک جهانی، زیان این جنگ برای اقتصاد جهانی طی دو سال‌ آینده را حدود ۷۰۰ میلیارد دلار برآورد کرده است. دو طرف طیف گسترده‌ای از محصولات وارداتی یکدیگر را مشمول تعرفه‌های اضافی کرده‌اند.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، با ۰.۱۱ درصد افزایش در مقایسه با روز گذشته و در سطح ۹۸.۲۸۵ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۰۱۳ دلار اعلام شد.

در حوزه برگزیت نیز حزب محافظه‌کار کماکان از رقیب اصلی خود یعنی حزب کارگر در نظرسنجی‌ها پیش است.

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر وعده داده است در صورت پیروزی در انتخابات، رفراندوم برگزیت را برای بار دوم برگزار خواهد کرد اما افزوده که در جریان این همه پرسی موضعی بی‌طرف اتخاذ خواهد کرد.

در آخرین دور از معاملات، پوند با ۰.۱۵ درصد کاهش قیمت نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۲۸۳۵ دلار مبادله شد. هر یورو نیز  با ۰.۱درصد کاهش به ۱.۱۰۰۴ دلار کاهش یافت. هم‌چنین هر دلار آمریکا به ۱.۳۲۷۶ دلار کانادا کاهش یافت. در برابر همتای سنگاپوری، هر دلار به ازای ۱.۳۶۶۳ دلار سنگاپور مبادله شد.

ارزش دلار کانادا که در روزهای اخیر به دنبال گسترده‌تر شدن اعتصابات کارکنان راه‌آهن ملی این کشور در اعتراض به تصمیم مدیران برای تعدیل بخشی از کارکنان دچار ریزش شدیدی شده بود، پس از توافقات اولیه برای پایان دادن به آن کمی تقویت شد. این اعتصابات هم‌چنین حمل و نقل ریلی و حمل محصولات کشاورزی را در برخی از استان های این کشور با اختلالاتی همراه کرده که نگرانی ها از کاهش رشد اقتصادی این کشور در سه‌ماهه پایانی سال را تشدید کرده است.

در معاملات بازارهای ارزی جهانی، همچنین هر دلار به ۱۰۹.۱۸۴۳ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۴۷۶۱ دلار مبادله شد. هم‌چنین نرخ برابری دلار معادل ۷.۰۲۹۵ یوان چین اعلام شد.

کد خبر 466015

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha