مدیر کل کار، رفاه و امور اجتماعی استان اصفهان گفت: ۶۵/۹ درصد مردم استان اصفهان مشمول دریافت یارانه معیشتی می‌شوند که با رفع مشکل سامانه، امکان ثبت اعتراض در سامانه وجود دارد.

یارانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نیرومند مدیر کل کار، رفاه و امور اجتماعی استان اصفهان در خصوص اختصاص یارانه کمک معیشتی به خانوار استان   عنوان کرد: هیچ یک از اقدامات انجام شده برای شناسایی افراد در استان انجام نشده و به صورت متمرکز و در مرکز کشوربررسی شده است.

او ادامه داد: بررسی نیازمندی افراد یا آزمون وسع در سامانه‌ای به نام سامانه رفاهی و با اتصال به ۲۰ سامانه‌ی دیگر انجام می‌شود.

نیرومند به تعدادی از سامانه‌های متصل به سامانه رفاهی اشاره کرد و گفت:سامانه مالیاتی کشور، سامانه دارایی، سامانه ثبت اسناد واملاک، سامانه تراکنش مالی، سامانه فرودگاه‌ها و... از جمله سامانه‌هایی است که به سامانه‌ی رفاهی متصل است.

مدیر کل کار، رفاه و امور اجتماعی استان اصفهان در خصوص امنیت اطلاعات در این سامانه اظهار کرد: اطلاعات این سامانه در اختیار افراد خاصی است که در صورت اختصاص نیافتن این یارانه به سرپرست خانوار و ثبت اعتراض، از اشخاص اجازه ورود به اطلاعات دارایی و املاک جهت بررسی دلیل اختصاص نیافتن یارانه گرفته می‌شود.

او با بیان اینکه حدود ۸۲ درصد از مردم استان اصفهان یارانه نقدی دریافت می‌کنند عنوان کرد: جمعیت حدود ۴ میلیون ۳۰۰ هزار نفری از مردم استان یارانه دریافت می‌کنند، اما با توجه به اینکه شاخص‌های دریافت یارانه معیشتی در استان‌های مختلف متفاوت است، درصد کمتری ازاستان‌های مثل تهران و اصفهان، مشمول دریافت یارانه معیشتی می‌شوند که در مورد مردم استان اصفهان این رقم   ۶۵/۹  درصد است.

نیرومند با اشاره به وجود خطاهایی در سامانه رفاهی اظهار کرد: تاکنون حدود ۱ میلیون اعتراض در کل کشور ثبت شده است که سامانه ظرف ۲۴ ساعت به پاسخ می‌دهد و در صورتی که سرپرستان خانوار مشمول دریافت یارانه می‌شوند ماه بعد، یارانه دو ماه به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

مدیر کل کار، رفاه و امور اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه با این اعتراض ممکن است بعضی از سرپرستان خانوار باز هم مشمول دریافت یارانه نشوند ادامه داد: سرپرستان خانواری که پس از اعتراض یارانه به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد، سامانه کد رهگیری به آنان ارسال می‌شود که با مراجعه به hemayat.mcls.gov.ir با کد رهگیری و کد ملی در ۲۰۰ کلمه اعتراض خود را برای دریافت نکردن یارانه معیشتی ذکر کنند.

او در پایان گفت: ظرف ۲۰ روز نتیجه این اعتراض نیز اعلام خواهد شد، که البته طبق مصوب مجلس سه ذهک از مردم ایران به دریافت یارانه نیاز ندارند که باید از سایر مردم نیازمند مشخص شوند.

کد خبر 466005

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha