رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهاوند از پرداخت ۵ میلیارد تومان وام برای رونق اشتغال و صنایع دستی در نهاوند خبر داد.  

صنایع دستی همدان

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از فارس،  محسن خانجان اظهار کرد: به منظور رونق حوزه صنایع دستی و اشتغال روستایی در نهاوند طی سال گذشته تاکنون ۵ میلیارد و ۲۳۴ میلیون تومان تسهیلات بانکی به متقاضیان پرداخت شده است.  

وی افزود: این تسهیلات که به صورت کم‌بهره بوده در قالب ۱۶۲ طرح اشتعال روستایی انجام شده که ۶۰ طرح آن در بخش مشاغل خانگی است.  

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهاوند با اشاره به میزان اشتغال‌زایی این طرح‌ها افزود: این طرح‌ها برای حدود ۵۰۰ نفر که عمدتا در کارگاه‌های کوچک زودبازده بوده اشتغال ایجاد کرده که اکثر آنها نیز دارای بیمه روستایی بوده و به همین دلیل ما توانسته‌ایم در سطح استان صاحب رتبه برتر شویم.  

وی روند حرکت برخی صنایع دستی را با وجود مشکلات موجود روندی رو به رشد خواند و افزود: در برخی از صنایع دستی مانند مبل و منبت کمبود چوب و گرانی آن وجود دارد اما با پرداخت تسهیلات به متقاضیان و فعالان این حوزه توانسته‌ایم آنها را فعال نگه داریم که این مساله طی چند سال اخیر بی‌سابقه بوده است.  

خانجان از صنعت سفال‌سازی به عنوان یکی از صنایع فعال نهاوند یاد کرد و گفت: خوشبختانه در زمینه سفال‌سازی، میناکاری، سفال و نقاشی روی آن اقدامات خوبی توسط فعالان صنایع دستی به عمل آمده است به گونه‌ای که یکی از کارآفرینان برتر سفال از این شهرستان انتخاب شده است.  

کد خبر 465890

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha