آمار قربانیان زلزله ۶.۴ ریشتری صبح امروز در آلبانی به دست‌کم شش کشته و بیش از ۳۰۰ زخمی افزایش یافت و تلاش‌های امدادگران برای یافتن افراد مدفون زیر آوار ادامه دارد.

زلزله در آلباني

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز و ای‌پی، قوی‌ترین زمین‌لرزه چند دهه اخیر تیرانا و چند شهر اطراف پایتخت اندکی پس از ساعت چهار بامداد به وقت محلی رخ داد و ده‌ها ساختمان را ویران کرد. این دومین زلزله قوی در آلبانی در دو ماه اخیر است و زلزله ۵.۶ ریشتری روز ۲۱ سپتامبر قوی‌ترین در ۳۰ سال گذشته بود. دو پس‌لرزه بسیار قوی ۵.۱ و ۵.۴ ریشتری هم زلزله‌زده‌ها را بیش از پیش وحشت‌زده و کار یافتن آسیب‌دیده‌های احتمالی را سخت‌تر کرد.

ایلیر متا، رئیس‌جمهوری آلبانی وضعیت مناطق زلزله‌زده را بسیار وخیم توصیف کرد و از اعضای کابینه خواست هر چه زودتر کمک‌های بین‌المللی درخواست کنند. کشورهای همسایه فقیرترین کشور اروپا، اعضای اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا بلافاصله پس از انتشار خبر زمین‌لرزه آلبانی کمک‌های خود را به منطقه اعزام کرده‌اند. وزیر دفاع آلبانی تعداد کشته‌ها را شش نفر اعلام کرد که دو نفرشان زن بوده و از زیر آوارها بیرون کشیده شده‌اند.

به گفته وزیر بهداشت، پیرزنی هم که خود را سپر بلای نوه‌اش کرده بود زیر آوار جان داده است. تا لحظه مخابره خبر ۳۰۰ فرد آسیب‌دیده در شهرهای دورس، تیرانا و تومان به مراکز درمانی برده شده‌اند و تعداد زخمی‌ها هر لحظه در حال بیشتر شدن است. بیشترین حجم خرابی‌ها مربوط به دورس است و گفته می‌شود دست‌کم دو کودک مدفون زیر آوار توانسته‌اند با پدر خود تلفنی حرف بزنند. آنها منتظر آواربرداری امدادگران هستند.

دز زلزله دو ماه پیش به دست‌کم ۵۰۰ ساختمان آسیب‌های جزئی و کلی وارد شد اما تلفات جانی نداشت. سال ۱۹۷۹ هم یک زمین‌لرزه بسیار قوی آلبانی را لرزاند اما کارشناسان معتقدند زلزله بامداد سه‌شنبه از آن هم قوی‌تر بوده است. آلبانی ضعیف‌ترین کشور اروپا و میانگین درآمد مردم آن یک‌سوم درآمد ساکنان اتحادیه اروپاست.

کد خبر 465720

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha