رییس سازمان بسیج سازندگی استان کردستان گفت: طبق قراردادی که بسیج سازندگی با کمیته امداد دارد ساخت قریب به ۴۷۰ واحد مسکونی در برنامه داریم که تا امروز ۲۲۰ واحد آن تحویل مددجویان شده است و بقیه آنها هم در همین هفته بسیج تحویل مددجویان خواهد شد.

جهاد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، اصغر عزیزی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در ۱۰ شهرستان کردستان پروژه‌های محرومیت‌زدایی افتتاح می‌شود که شاخص‌ترین آنها افتتاح مسکن مددجویان است.

وی افزود: طبق قراردادی که بسیج سازندگی با کمیته امداد دارد، ساخت قریب به ۴۷۰ واحد مسکونی را در برنامه داریم که تا امروز ۲۲۰ واحد آن تحویل مددجویان شده است و بقیه آنها هم در همین هفته بسیج تحویل مددجویان خواهد شد.

عزیزی‌فر تصریح کرد: این کار در قالب تفاهم‌نامه‌ای بین سپاه و کمیته امداد امام خمینی(ره) تعریف شده و توسط بسیج سازندگی به مرحله اجرا درآمده است.

  • انعقاد قرارداد ساخت ۱۱۶۰ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی

رییس سازمان بسیج سازندگی استان کردستان ادامه داد: بسیج سازندگی دو تفاهم‌نامه همکاری دیگر با اداره بهزیستی برای خانه‌دار کردن مدجویان زیرپوشش آنها که دارای معلولیت باشند و یا دارای فرزند معلول باشند منعقد کرده است که طبق آن هزار و  ۱۶۰ واحد مسکونی باید ساخته شود که تا امروز حدود ۸۰ واحد آن عملیاتی شده است البته ساخت ۱۰۰ واحد مسکونی دیگر برای مددجویان بهزیستی در حال اجرا است.

وی یکی دیگر از اقدامات بسیج سازندگی در استان کردستان را اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی عام‌المفنعه عنوان کرد و گفت:  احداث مسجد، راه، پل بتنی و خانه عالم، آب‌رسانی به روستاها و... از جمله پروژه‌های محرومیت‌زدایی عام‌المنفعه است که در دستور کار داریم.

عزیزی‌فر اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم را یکی از رسالت‌های مهم و اولویت‌های بسیج سازندگی عنوان کرد و گفت: این مهم در راستای اعتلای سازندگی و خدمت‌رسانی با ساماندهی گروه‌های جهادی به منظور تقویت ارزش‌های انقلاب اسلامی، تقویت پیوندهای فکری بین گروه‌های جهادی و مردم منطقه، مسجدمحور شدن خدمات اجتماعی و محرومیت‌زدایی، ایجاد مناطق عاری از محرومیت، زمینه‌سازی در راستای تربیت کادر در تراز انقلاب اسلامی و گسترش کار تشکیلاتی و دسته جمعی و شبکه‌سازی در کل کشور و استان انجام می‌شود.

وی افزود: هر سال گروه‌های جهادی از ابتدای سال فعالیت خود را شروع می‌کنند اما اوج فعالیت آنها در فصل تابستان و در قالب گروه‌های دانشجویی است.

وی تصریح کرد: البته در حوادث و بحران‌هایی مانند سیل که اوایل امسال رخ داد گروه‌های جهادی ما حضوری پررنگ را در منطقه کوهدشت لرستان داشتند و خدماتی را به مردم سیل‌زده آنجا ارائه کردند.

  • انجام پروژه‌های مشترک بسیج سازندگی با برخی ادارات کردستان

رییس سازمان بسیج سازندگی استان کردستان به برنامه‌های آینده خود اشاره کرد و گفت: با برخی ادارات مرتبط از جمله جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب روستایی و... در خصوص اجرای پروژه‌های آب و اشتغال قرارداد همکاری و مشارکت امضا کردیم.

وی افزود: طبق این قراردادها پروژه‌هایی در خصوص بحث لایه‌روبی و احیای قنوات و کانال انتقال آب، احداث استخر ذخیره آب کشاورزی، احداث بند سنگی، ملاتی، گاویون و خشکه‌چینی، آب‌رسانی به روستاهای محروم، آب‌رسانی سیار و استقرار تانکرهای حمل آب در روستاها و ... را بصورت مشترک داریم.

  • اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در روستاهای مرزی کردستان

عزیزی‌فر یادآور شد: منطقه کردستان را براساس ضرایب محرومیت حیطه‌بندی کردیم و مناطقی که دارای ضرایب ۸ و ۹ هستند را به منظور اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در دستور کار قرار دادیم که البته بیشتر مناطق روستایی در شهرستان‌های مرزی که کمتربرخوردار هستند را شامل می‌شود.

وی افزود: در حال پایش و بررسی مشکلات و مطالبات این روستاها هستیم که انشالله بتوانیم در آینده‌ای نزدیک پروژه‌های عام‌المنفعه برای آنها تعریف و اجرا کنیم.

رییس سازمان بسیج سازندگی استان کردستان به ارائه تسهیلات ارزان قیمت به بسیجیان اشاره کرد و گفت: در ۱۶ عرصه اقتصاد مقاومتی و اشتغال خرد و خانگی و ۱۰ عرصه صنایع تبدیلی در ۱۰ شهرستان استان تسهیلات ارزان قیمت در اختیار بسیجیان قرار می‌دهیم.

  • ارائه ۳ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت اشتغال‌زایی در کردستان

وی ادامه داد: در سال ۹۷ و ۹۸ مبلغی بالغ بر ۳ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت در اختیار بسیجیان قرار دادیم که با ارائعه این تسهیلات بصورت میانگین برای ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی عنوان کرد: زودبازده بودن، فراگیر، گسترده بودن، نداشتن پیچیدگی تخصصی و عمومی و عام‌المنفعه بودن از ویژگی‌های اصلی این طرح‌های اشتغال‌زایی بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس استان است.

رییس سازمان بسیج سازندگی استان کردستان ادامه داد: تسهیلات این سازمان در زمینه‌ پرورش ماکیان، زنبور عسل، قارچ خوراکی، کشت گیاهان دارویی، زعفران، مشاغل خانگی و پرورش دام سبک و سنگین به متقاضیان پرداخت شده است.

عزیزی‌فر گفت: در حال حاضر طرح ارائه تسهیلات را در دست اقدام داریم و دوستانی که تمایلی برای راه‌اندازی کسب و کار دارند می‌توانند با مراجه به دفاتر بسیج سازندگی در سپاه شهرستانی و نواحی مقاومت از این تسهیلات استفاده کنند.

کد خبر 465689

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha