مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۳
۰ نفر

مشهد در خراسان رضوی یکی از کلان شهرهای ایران است که به برکت وجود بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) به عنوان شهری زیارتی و گردشگری در تمام طول سال پر از زائران و گردشگران ایرانی و خارجی است.

image-20191126115809-1.jpeg

جاذبه های زیارتی، سیاحتی مشهد آن‌قدر فراوان است که هر مسافری را با هر نوع علاقه ای را جذب خود می کند. اگر برنامه بعدی خود را سفر به مشهد تعیین کردید، خوب است اطلاعاتی در مورد سفر به مشهد و ضروریات این سفر داشته باشید. با فلاوینگو همراه باشید.

بهترین فصل سفر به مشهد

در بهار همه چیز در مشهد عالی است. البته بعد از تعطیلات نوروزی فروردین بقیه روزهای بهار برای لذت بردن از سفر به مشهد بهترین انتخاب هستند. با باز شدن دوباره مدارس و دانشگاه ها بعد از نوروز و همین طور امتحانات پایان سال و کنکور که در بهار برگزار می شوند، حجم سفر به مشهد کاهش می یابد.

گرمای تابستان مشهد برای خیلی ها غیرقابل تحمل است؛ اما به دلیل تعطیلات تابستانی بسیاری از خانواده ها برنامه سفر به مشهد را در این فصل قرار می دهند.

پاییز مشهد زیبا و پرطرفدار است. در آبان و آذر، سرما آزار دهنده نیست و به علت باز شدن مدارس از شلوغی مشهد نسبت به تابستان کاسته می شود.

مشهد در زمستان سرد و خشک است و عموماً در این فصل بارش برف اتفاق می افتد. به همین دلیل زمستان مشهد خلوت تر شده، قیمت بلیط تهران مشهد و همین‌طور هزینه های اقامت در مشهد کاهش می یابند. این موضوع را به خاطر داشته باشید که اگر این فصل را برای سفر انتخاب کردید؛ بردن لباس گرم از وسایل ضروری برای سفر به مشهد در فصل زمستان است.

اگر انگیزه اصلی شما از سفر به مشهد صرفاً زیارتی باشد ماه رمضان، ماه محرم، ولادت و شهادت امام رضا (ع) بهترین مناسبت ها ولی شلوغ ترین زمان برای سفر به مشهد مقدس هستند.

چگونه به مشهد سفر کنیم؟

سفر به مشهد با ماشین شخصی

معمولاً برای خانواده هایی که ماشین شخصی دارند اولین انتخاب، سفر با ماشین شخصی است. از خوبی های سفر به مشهد با ماشین شخصی انتخاب مسیر دلخواه برای سفر است. اگر دوست دارید در طول سفر هم از دیدنی های مسیر لذت ببرید مسیر شمالی برای رفتن به مشهد گزینه مناسبی است. می در صورتی که وقت کافی دارید در طول مسیر از شهر های شمالی هم دیدن کنید. البته شلوغی مسیر را نادیده نگیرید. ولی اگر برای رسیدن به مقصد عجله دارید جاده سمنان را انتخاب کنید. با توجه به اینکه این مسیر بیشتر کویری بوده توقف کمتری خواهید داشت و زودتر به مقصد خواهید رسید.

حتماً در سفر با ماشین شخصی وسایل مورد نیاز برای سفر به مشهد را آماده کنید. به خصوص در مسیر سمنان به علت کویری بودن مسیر ممکن است تا کیلومترها دسترسی به منطقه آباد نداشته باشید. مواد خوراکی، جعبه کمک های اولیه، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، دستمال کاغذی، ‍پتو، شارژر فندکی، پاور بانک و کابل USB، پول نقد، لوازمی برای تعمیرات جزئی ماشین، جک، اهرم باز کردن پیچ و لاستیک زاپاس از وسایل ضروری سفر به مشهد با ماشین شخصی هستند.

سفر به مشهد با اتوبوس

اتوبوس های تهران مشهد از مسیر سمنان به مشهد می روند و حدود ۱۲ تا ۱۵ ساعت در راه هستند. اتوبوس های vip و اتوبوس های معمولی برای سفر به مشهد وجود دارند. به دلیل راحتی اتوبوس های VIP را برای سفر توصیه می کنیم اما هزینه سفر با اتوبوس های معمولی ارزان تر است. میانگین سرعت اتوبوس نیز ۹۰ کیلومتر بر ساعت است. اگر خستگی راه و چندین ساعت نشستن روی صندلی شما را اذیت نمی کند، اتوبوس گزینه مناسبی برای سفر به مشهد است. قیمت بلیت اتوبوس تهران مشهد از ۴۹.۰۰۰ تا ۹۷.۰۰۰ تومان بسته به تعاونی و کیفیت اتوبوس متغیر است. برای خرید بلیت اتوبوس می توانید به آدرس https://payaneh.ir/fa/bus.php مراجعه کنید.

سفر به مشهد با قطار

یکی از راه های راحت رسیدن به مشهد سفر با قطار است. برای سفر به مشهد می توانید کوپه مخصوص آقایان یا بانوان و یا معمولی را انتخاب کنید و اگر به صورت خانوادگی هستید یک کوپه کامل بگیرید و راحت سفر کنید. به طور میانگین سفر به مشهد با قطار ۱۲ ساعت زمان می برد. تمامی قطار ها دارای سرویس های بهداشتی و امکانات رفاهی هستند و در برنامه خود پذیرایی را هم دارند. قیمت بلیت قطار برای سفر به مشهد از تهران بین ۷۹.۷۰۰ تا ۳۰۰.۰۰۰ تومان متغیر است. البته می توانید بلیت های لحظه آخری با قیمت کمتر هم پیدا کنید.

سفر به مشهد با هواپیما

سفر هوایی به مشهد راحت ترین اما گران ترین گزینه برای شما خواهد بود. با هواپیما در مدت زمان یک ساعت و نیم از تهران به مشهد می رسید. هزینه بلیت هواپیما از تهران به مشهد از ۲۱۰.۰۰۰ تا ۱.۲۰۰.۰۰۰ تومان متغیر است.

سفر به مشهد با تور مسافرتی

و بهترین گزینه مسافرت به مشهد سفر با تور است. با انتخاب تور مناسب بدون هیچ دردسری فقط با پرداخت هزینه می توانید به مشهد سفر کرده و اتاق شما رزرو شده و در مشهد اقامتی چند روزه را داشته باشید. قیمت تورهای مشهد بسته به روزهای و مناسبت های سال مشخص می شود. مشخص است که در ایام عادی شما با هزینه ای بسیار مناسب و شاید ارزان‌تر از هزینه سفر شخصی بتوانید به مشهد بروید؛ اما در ایام خاص همانند ولادت ها و یا شهادت ها قیمت تورهای مشهد بالا است.

هزینه تور مشهد بسته به زمان سفر، کیفیت خدمات و هتل، وسیله حمل و نقل و مدت زمان اقامت متغیر است.

تور هوایی به مشهد برای دو شب اقامت از ۷۴۰.۰۰۰ تا ۱.۶۰۰.۰۰۰ تومان هزینه دارند.

قیمت تور لوکس قطار فدک برای ۳ شب اقامت ۱.۹۰۰.۰۰۰ تومان و برای سفر به مشهد با تور عادی قطار از ۳۴۰.۰۰۰ تا ۹۹۰.۰۰۰ تومان است.

هزینه تورهای تهران مشهد با اتوبوس برای ۲ شب اقامت بین ۱۸۰.۰۰۰ تا ۶۶۰.۰۰۰ تومان است.

در سفر به مشهد کجا اقامت کنیم؟

بسته به بودجه ای که در نظر گرفته اید گزینه های مختلفی برای اقامت در مشهد وجود دارد. هتل های نزدیک حرم بین ۳۰۰٫۰۰۰ تا ۱ میلیون تومان هزینه دارد؛ اما به طور کلی میانگین هزینه برای هر شب اقامت در هتل های مشهد از ۱۱۰٫۰۰۰ تا ۷۰۰٫۰۰۰ تومان است. مهمانسراها از نظر اقتصادی به صرفه تر هستند و هزینه آن‌ها برای هر شب اقامت بین ۵۰.۰۰۰ تا ۱۵۰.۰۰۰ تومان تغییر می کند.

برای رفت و آمد داخل مشهد از چه وسیله ای استفاده کنیم؟

هزینه حمل و نقل و کرایه تاکسی در مسیر های کوتاه ارزان است ولی به طور قطع تاکسی دربستی گران تر خواهد بود. قبل از سوار شدن به تاکسی حتماً هزینه را با راننده طی کنید. می توانید از مترو مشهد هم استفاده کنید.

بد نیست در سفر به مشهد مقدس از تاکسی های اینترنتی هم استفاده کنید. اسنپ، تپ سی، تاچ سی، کارپینو و داکسی از تاکسی های اینترنتی هستند که مجوز فعالیت در شهر مشهد را دارند.

در سفر به مشهد از کجاها دیدن کنیم؟

مشهد به جز حرم مطهر امام رضا (ع)، جاذبه های گردشگری فروان دیگری هم دارد. کوهسنگی، باغ پرندگان، باغ وحش وکیل آباد، طرقبه، خانه داروغه، حمام شاه، سرزمین موج های آبی، چهارباغ، باغ ملی، پارک ارم، دریاچه چشمه سبز، آرامگاه فردوسی، آرامگاه نادرشاه، هفت حوض و غیره … از مناطقی هستند که دیدن از آن‌ها خاطرات سفر به مشهد را در ذهن شما ثبت می کنند.

برای خرید سوغات در سفر مشهد به کجاها برویم؟

مجتمع تجاری الماس شرق در بلوار بهارستان، مجتمع تجاری وصال در بلوار خیام، مجتمع تجاری پروما در میدان جانباز، مجتمع تجاری آلتون در بلوار دانشگاه و مجتمع تجاری ویلاژ توریست در ویلاشهر از مراکز خرید لوکس مشهد هستند.

در کنار این مراکز تجاری لوکس می توانید به بازار های محلی مشهد مثل بازار رضا، بازار قسطنطنیه، بازار گوهرشاد، بازارچه سنتی بابا قدرت، بازار حکیم، بازار چهار سوق کوه سنگی، بازار مولوی، بازار مرکزی و بازار امین سر بزنید و از خریدی ارزان لذت ببرید.

سوغاتی های معروف مشهد مثل زعفران، زرشک، نقل و نبات، نخود کشمش، خشکبار، جیلی بیلی، مهر و سجاده، زیور آلات، عطر، گلیم، هرکاره تراشی و ادویه را فراموش نکنید.

در سفر به مشهد مقدس در کدام رستوران ها غذا بخوریم؟

در گوشه کنار مشهد رستوران های مختلفی وجود دارند ولی شاید بد نباشد به معروف ترین آن‌ها سر بزنید. رستوران پسران کریم، باغ زیتون، معین درباری، رضایی، ارم شاندیز، چلوکبابی امید، رستوران مهستان شبدیز، سدروس، پدیده شاندیز، بام کوهسر، شورورزی، تشریفات، هتل درویشی، تندوور، باغ سالار، رستوران معلق مشهد، شایان، نسیم لبنان و رستوران خانه گیاهی از رستوران های ممتاز مشهد هستند که خوردن غذایی دل‌چسب را می توانید در آن‌ها تجربه کنید.

تجربۀ خوردن غذاهای سنتی مشهدی مثل شله مشهدی، پلو مخلوط، آش لخشک، آش ماستی و رشته پلوی مشهدی را از دست ندهید.

سخن پایانی

سفر به مشهد مقدس بی شک یکی از جذاب ترین سفرهای زیارتی و سیاحتی برای شما خواهد بود؛ اما دانستن نکاتی در مورد نحوه سفر، هزینه و ضروریات سفر، آشنایی با هتل ها، رستوران های و مراکز خرید مشهد به خاطره انگیزتر شدن آن کمک خواهد کرد. امیدواریم این مطلب برای آشنایی بیشتر شما با این سفر مؤثر باشد.

کد خبر 465662

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha