همزمان با آغاز رایزنی‌های سیاسی برای بازگرداندن میزبانی جام‌جهانی کشتی فرنگی، محمد بنا ملی‌پوشان حاضر در اردوی آماده‌سازی را مرخص و اردو را تعطیل کرد.

کشتی فرنگی

به گزارش همشهری آنلاین، مازیار ناظمی مدیر کل اطلاع‌رسانی وزارت ورزش اعلام کرد برای برگزاری جام جهانی کشتی فرنگی مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان با محمدجواد ظریف صحبت کرده و تقاضا کردیم از مسیر وزارت خارجه با سفرای کشورهای ژاپن، روسیه و گرجستان در ایران مذاکره و شرایط امن ایران به مسئولان سیاسی ورزشی کشورهای متبوع منعکس شود.

مدیر کل امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی گفت: لغو شدن مسابقات جام حهانی کشتی فرنگی  از سوی فیلا بیشتر شبیه یک توطئه علیه ورزش کشور است. سیدمحمدشروین اسبقیان اظهار داشت: در سال های گذشته و امسال رویدادهای بین المللی ورزشی مهمی را در اوج امنیت و اقتدار و بدون کوچکترین مشکلی برگزار کردیم.

اسبقیان ادامه داد: نماینده فدراسیون جهانی کشتی دو روز است که میهمان فدراسیون کشتی ایران بوده و تمامی موارد امنیتی و سایر امور مربوط به برگزاری مسابقات را تایید کرده است. همه پیش بینی ها انجام شده و حتی دوربین های صدا و سیما در محل مستقر شده است. در چنین شرایطی از تصمیم خنده دار فدراسیون جهانی شوکه شدیم.

وی افزود: البته به نظر می رسد این تصمیم بیشتر شبیه یک توطئه علیه کشور و نظام است و جنبه ورزشی ندارد. رییس فدراسیون کشتی پیگیر این موضوع است و شخص وزیر ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک ضمن انجام پیگیری ها اعتراض خود را به این موضوع اعلام کرده اند.

از سوی دیگر خبر می‌رسد سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با توجه به لغو شدن جام‌جهانی کشتی فرنگی در ایران، اردونشینان را مرخصی و راهی خانه کرده است. به گزارش مهر، دومین اردوی تیم ملی کشتی فرنگی از ۲۵ آبان در خانه کشتی تهران آغاز شده و قرار بود تا زمان حضور در جام جهانی تهران ادامه داشته باشد اما محمد بنا این اردو را صبح امروز سه‌شنبه پنجم آذر تعطیل کرد.

جام جهانی کشتی فرنگی لغو شد | تلاش ایران برای بازگرداندن میزبانی

کد خبر 465661

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha