همشهری آنلاین - سپیده بهکام: شاخص بورس روز شنبه 25 اسفند 86 کار خود را با کاهش 45 واحدی به پایان رساند.

در این روز بازگشایی نماد کالسیمین و سرمایه‌گذاری ملی تاثیر زیادی در کاهش شاخص و بازگشت آن به 35 هزار و 947 واحد داشت.

کارتن ایران، آهنگری تراکتور و تولید سموم علف کش بیشترین رشد قیمت را در این روز تجربه کردند و فرآوری مواد معدنی، سینا دارو، کالسیمین، سرمایه‌گذاری ملی و تجهیز نیروی زنگان نیز با بیشترین کاهش قیمت در جریان داد و ستدهای امروز بورس تهران روبرو شدند.

دو شرکت گل گهر و بانک پارسیان بیشترین حجم دستور خرید را در بیست و پنجمین روز اسفند به خود اختصاص دادند.در سوی مقابل هم بیشترین حجم دستور فروش‌ها امروز برای سهام پتروشیمی فن‌آوران و  ایران خودرو صادر شد.

از سوی دیگر طی مبادلات امروز رقابت بر سر خرید 14 میلیون و 357 هزار و 350 سهم شرکت آلومتک به سرانجام نرسید و ادامه این رقابت به فردا موکول شد.

اطلاع‌رسانی بورس تهران هم اعلام کرد: امروز برای ششمین روز پیاپی بلوک 28.71 درصدی سهام شرکت آلومتک توسط سازمان خصوصی‌سازی و به وکالت ساتکاب در بازار عرضه شد. عرضه بلوکی سهام آلومتک از روز چهارشنبه 15 اسفند ماه در قیمت 6 هزار و 452 ریال آغاز شده بود که در پایان ساعات معاملاتی به 8 هزار و 601 ریال رسید.

دومین روز مزایده نیز عرضه با همین قیمت آغاز شد تا قیمت هر سهم آن در پایان ساعات معاملاتی به 10 هزار و 38 برسد. روز دوشنبه هم سومین روز ادامه رقابت تنگاتنگ خریداران بود که با رسیدن قیمت هر سهم به 11 هزار و 52 ریال به پایان رسید.

در روز سه شنبه نیز قیمت هر سهم این شرکت به 12 هزار و 214 و در روز چهارشنبه به 12 هزار و 575 ریال رسید تا ادامه رقابت بر سر خرید بلوک 28.71 درصدی آلومتک به روز 25 اسفند موکول شود.

امروز هم از ابتدای ساعات معاملاتی رقابت از قیمت پایانی روز چهارشنبه آغاز شد و به 17 هزار و 50 ریال رسید. این در حالی است که هنوز هم این رقابت به سرانجام نرسیده است.

شرکت آلومتک فاقد سهامدار عمده بوده و خریدار این بلوک می‌تواند مدیریت این شرکت را بر عهده بگیرند. شاید همین مساله موجب شده تا با وجود کاهش 32 درصدی سود پیش‌بینی شده هر سهم این شرکت در روز سیزدهم اسفند ماه سال جاری، چنین رقابت تنگاتنگی میان سرمایه‌گذاران ادامه داشته باشد.

کد خبر 46563

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز